przedsiębiorczośćJedną z bolączek edukacji przedsiębiorczości w polskich szkołach jest przeładowanie teorią. Zajęcia często są prowadzone przez nauczycieli, którzy nie mają doświadczeń w biznesie. Nie lepiej jest z kształceniem studentów. Tu również dominuje teoria. Warto zatem brać udział w inicjatywach, które uzupełniają braki i kształcą praktyczne umiejętności przydatne w życiu.
 

projekty edukacyjneUmiejętność gospodarowania środkami finansowymi należy do najważniejszych kompetencji życiowych. Edukacja finansowa młodych konsumentów jeszcze na etapie szkolnym, wpływa istotnie na ich postawy w dorosłym życiu. Pozwala mieć pewność, że w przyszłości unikną wielu problemów mających źródło w niedostatecznej wiedzy na temat własnego portfela.
 

projekty edukacyjne W czasach komputerów, telefonów komórkowych, e-maili, czatów i sms’ów coraz bardziej zanika pisanie odręczne. Młodzież uznaje ten sposób komunikacji wręcz za niemodny i przestarzały. Coraz częściej młodzi ludzie stają się niezdolni do wyrażania uczuć własnoręcznie na piśmie, mają też problemy z poprawnym pisaniem we własnym języku.
 

edukacja finansowaFundacja Kronenberga przy Citi Handlowy już po raz trzeci organizuje obchody Światowego Dnia Oszczędzania, który przypada na 31 października. Społeczna akcja edukacyjna Tydzień dla Oszczędzania jest zakrojoną na szeroką skalę inicjatywą, która służy budowaniu świadomości tego, jak ważne jest oszczędne gospodarowanie pieniędzmi.
 

Kongres ObywatelskiNajważniejszym wyzwaniem, wobec którego stoimy jako Polacy w następnym 20-leciu jest poprawa zdolności do współdziałania, lepsze wykorzystanie potencjału zbiorowego, zbudowanie naszego prawdziwego RAZEM. Temu właśnie wyzwaniu będzie poświęcony IV Kongres Obywatelski. Bardzo istotne w tym RAZEM jest również myślenie o przyszłości polskiej edukacji.
 

olimpiada przedsiębiorczościW październiku startuje V edycja Olimpiady Przedsiębiorczości. Czy warto sprawdzić swoją wiedzę na temat przedsiębiorczości? Warto. Na zwycięzców czekają indeksy najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe. Wartościowe nagrody przewidziano również dla nauczycieli oraz szkół. Zapisy trwają do 31 października 2009 r.
 

przedsiębiorczośćMinisterstwo Gospodarki i Fundacja Polska Przedsiębiorcza podpisały umowę na realizację największego projektu rozwijającego przedsiębiorczość młodych w Polsce. Droga do Polski Przedsiębiorczej startuje już 1 października. Efektem projektu będzie nie tylko zbudowanie sieci  wspierania przedsiębiorczości, ale i stworzenie nowej marki naszego kraju - Polski Przedsiębiorczej.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie