Pojęcia ekonomiczne często są przez uczniów określane jako trudne i
niezrozumiałe. Umiejętność racjonalnego zarządzania domowym budżetem
jest jedną z podstawowych, jakie powinni posiąść młodzi ludzie, aby w
przyszłości stać się świadomymi konsumentami. Czy istnieje zatem sposób
na zachęcenie dzieci i młodzieży do poznawania zagadnień finansowych?
Akademia edukacji menedżerskiej
Rusza specjalny projekt edukacji ekonomicznej licealistów w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Partnerem strategicznym tego przedsięwzięcia jest Narodowy Bank Polski.
Projekt „Kafeteria edukacyjna dla licealistów – Akademia Edukacji
Menedżerskiej” adresowany jest do licealistów z całej Polski, zaś udział w
nim jest nieodpłatny.
Multimedialna szkoła
Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji w ramach Kampanii na Rzecz
Uczenia realizuje trzyletni projekt edukacyjny „Multimedialna
edukacja”. Jego głównym celem jest wdrożenie do szkół narzędzi
multimedialnych - przede wszystkim Multitablic - oraz przygotowanie nauczycieli do
systematycznego wykorzystywania nowoczesnych narzędzi dydaktycznych
podczas zajęć.
Ekologiczne Klasy ze Snów
Klasy z bambusa kryte liśćmi palmy? A może biologia na łące w
towarzystwie zwierząt? Jak zdaniem uczniów powinna być zaprojektowana edukacyjna przestrzeń? Jak wyobrażają sobie ekologiczne klasy? W jakim otoczeniu chcieliby zdobywać wiedzę? Odpowiedzi na te pytania udzielą już niedługo uczestnicy ogólnopolskiego
konkursu plastycznego Ekologiczna Klasa ze Snów.
Ekonomia dla najmłodszych
Wiedza i umiejętności związane z ekonomią i finansami osobistymi
powinny być kształtowane od najmłodszych lat. Są niezbędne, aby młodzi
ludzie potrafili samodzielnie i odpowiedzialnie funkcjonować w
warunkach gospodarki rynkowej. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy (EUD)
uruchamia zajęcia w SGH w Warszawie, a także w
Katowicach, Białymstoku i Bełchatowie.
Pokazać energię nauki
Uczniowie z 20 szkół podstawowych i gimnazjów woj.
mazowieckiego i podkarpackiego korzystają z pokazów i eksperymentów
naukowych przygotowanych w projekcie "Energia nauki".
Organizatorami akcji, która jest częścią programu "Projektor - wolontariat studencki" są: Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności,
Stowarzyszenie Klanza oraz PGNiG.
Bicie jest głupie i nie wychowuje
Bicie dzieci na pewno nie jest nowoczesną metodą wychowawczą. Jest
złe, haniebne i nikczemne – to główny przekaz kampanii
społecznej organizowanej przez Porozumienie „Dzieci Pod Ochroną” wraz z Rzecznikiem Praw Dziecka.
Wspierają ją znane osoby: Jurek Owsiak, Joanna Brodzik, Ewelina Flinta,
Bożena Dykiel, Paweł Wilczak oraz Xawery Żuławski.