Teraz chyba nikt nie może powiedzieć, że edukacja ekonomiczna jest nudna. Prowadzenie własnej firmy, problem dziury budżetowej, udział w wyborach
czy też wpływ gospodarki socjalistycznej na współczesną Polskę - to
tematy drugiej edycji konkursu na komiks i animację o tematyce
ekonomicznej organizowanego przez Fundację FOR we współpracy z Bankiem
Zachodnim WBK.
Edukacja ekologiczna może być świetną okazją do praktycznych działań,
które rozwijają u uczniów szeroki zakres umiejętności, np. współpracy w grupie, planowania, komunikacji i innych. Wymyślenie i
przeprowadzenie autorskich projektów uczniowskich może przynieść o
wiele więcej korzyści niż cały cykl zajęć prowadzonych w klasie
szkolnych. Warto być „Aktywnym z natury”.
Młodzi ludzie na co dzień spotykają się z różnorodnością kulturową, a
swoimi decyzjami – konsumenckimi i obywatelskimi, wpływają na to, co
dzieje się w różnych regionach geograficznych. Spodnie uszyte w Azji,
banany z Ameryki Południowej, kultura popularna z USA, polskie wojsko w
Afganistanie, reklamy z Wielkiej Brytanii i obiad w barze u Chińczyka –
to dziś nasza globalna codzienność.
Jedną z bolączek edukacji przedsiębiorczości w polskich
szkołach jest przeładowanie teorią. Zajęcia często są prowadzone przez nauczycieli, którzy nie mają
doświadczeń w biznesie. Nie lepiej jest z kształceniem
studentów. Tu również dominuje teoria. Warto zatem brać udział w inicjatywach, które uzupełniają braki i kształcą
praktyczne umiejętności przydatne w życiu.
Umiejętność gospodarowania środkami finansowymi należy do
najważniejszych kompetencji życiowych. Edukacja finansowa młodych
konsumentów jeszcze na etapie szkolnym, wpływa istotnie na ich postawy
w dorosłym życiu. Pozwala mieć pewność, że w przyszłości unikną wielu
problemów mających źródło w niedostatecznej wiedzy na temat własnego
portfela.
W czasach komputerów, telefonów komórkowych, e-maili, czatów i sms’ów coraz bardziej zanika
pisanie odręczne. Młodzież uznaje ten sposób komunikacji wręcz za
niemodny i przestarzały. Coraz częściej młodzi ludzie stają się
niezdolni do wyrażania uczuć własnoręcznie na piśmie, mają też problemy
z poprawnym pisaniem we własnym języku.
Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy już po raz trzeci organizuje
obchody Światowego Dnia Oszczędzania, który przypada na 31
października. Społeczna akcja edukacyjna Tydzień dla Oszczędzania jest
zakrojoną na szeroką skalę inicjatywą, która służy budowaniu
świadomości tego, jak ważne jest oszczędne gospodarowanie pieniędzmi.