Fundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji w ramach Kampanii na Rzecz
Uczenia realizuje trzyletni projekt edukacyjny „Multimedialna
edukacja”. Jego głównym celem jest wdrożenie do szkół narzędzi
multimedialnych - przede wszystkim Multitablic - oraz przygotowanie nauczycieli do
systematycznego wykorzystywania nowoczesnych narzędzi dydaktycznych
podczas zajęć.
Klasy z bambusa kryte liśćmi palmy? A może biologia na łące w
towarzystwie zwierząt? Jak zdaniem uczniów powinna być zaprojektowana edukacyjna przestrzeń? Jak wyobrażają sobie ekologiczne klasy? W jakim otoczeniu chcieliby zdobywać wiedzę? Odpowiedzi na te pytania udzielą już niedługo uczestnicy ogólnopolskiego
konkursu plastycznego Ekologiczna Klasa ze Snów.
Bicie dzieci na pewno nie jest nowoczesną metodą wychowawczą. Jest
złe, haniebne i nikczemne – to główny przekaz kampanii
społecznej organizowanej przez Porozumienie „Dzieci Pod Ochroną” wraz z Rzecznikiem Praw Dziecka.
Wspierają ją znane osoby: Jurek Owsiak, Joanna Brodzik, Ewelina Flinta,
Bożena Dykiel, Paweł Wilczak oraz Xawery Żuławski.
Wiedza i umiejętności związane z ekonomią i finansami osobistymi
powinny być kształtowane od najmłodszych lat. Są niezbędne, aby młodzi
ludzie potrafili samodzielnie i odpowiedzialnie funkcjonować w
warunkach gospodarki rynkowej. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy (EUD)
uruchamia zajęcia w SGH w Warszawie, a także w
Katowicach, Białymstoku i Bełchatowie.
W Sejmie odbyło się seminarium "Cyfrowe dziedzictwo - kultura dla
przyszłości". Digitalizacja cennych zasobów kulturalnych to szansa na
połączenie rozproszonych zbiorów; konieczność, jeśli chcemy zachować
niszczejące obiekty; to walka z czasem, którego upływ pogłębia ich
destrukcję - uważa Tomasz Makowski, dyrektor Biblioteki Narodowej w
Warszawie.
Uczniowie z 20 szkół podstawowych i gimnazjów woj.
mazowieckiego i podkarpackiego korzystają z pokazów i eksperymentów
naukowych przygotowanych w projekcie "Energia nauki".
Organizatorami akcji, która jest częścią programu "Projektor - wolontariat studencki" są: Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności,
Stowarzyszenie Klanza oraz PGNiG.
Na co najbardziej obecnie narzekają nauczyciele? Dość powszechnie
wypowiadają się na temat zaniku lub niskiej motywacji uczniów do
uczenia się. Czy to oznacza, że uczniowie nie chcą się uczyć?
Niekoniecznie. Być może w ten sposób starają się zwrócić uwagę na to, że powinni
być uczeni inaczej niż to było praktykowane jeszcze dwie dekady temu.
Ostatnie komentarze