Każdy młody Internauta może już zagłosować i wybrać swoją Eko Klasę ze Snów. Wystarczy wejść na stronę www.klasazesnow.pl i wskazać jeden z projektów. W tegorocznej edycji wybór jest nieco trudniejszy, gdyż w konkursie biorą udział prace wykonane różnorodnymi technikami plastycznymi oraz grafiki komputerowe. Patronem edycji 2009 konkursu jest Edunews.pl.
Młodzi bardziej przedsiębiorczy
Ekonomiczne zmagania gimnazjalistów biorących udział w programie Młodzi
Przedsiębiorczy dobiegły końca. Za nami emocjonujące wybory
profilu działalności wirtualnych firm, badania rynku, tworzenie budżetu
i harmonogramu wycieczek szkolnych, badanie i analiza ofert bankowych.
Do I edycji programu przystąpiło w 2009 r.
ponad 450 sześcioosobowych zespołów.
Edukacja na rzecz spójności społecznej
Czy edukacja obywatelska może przyczynić się do zwiększenia spójności społecznej? Na to
pytanie odpowiedzi szukali uczestnicy europejskiej sieci organizacji
zajmujących się edukacją obywatelską, którzy spotkali się na początku
grudnia w Wilnie podczas międzynarodowej konferencji NECE - Networking European
Citizenship Education.
Zaprojektują, jak ma wyglądać szkolna klasa
Zazwyczaj przestrzenie edukacyjne projektowane są – niestety – bez udziału tych najbardziej zainteresowanych, czyli uczniów. A szkoda, bo środowisko, w którym się uczymy, wpływa istotnie na efektywność nauki. Niedługo
przekonamy się, jak mogą wyglądajć wymarzone klasy , stworzone przez uczniów
w III edycji ogólnopolskiego konkursu plastycznego Klasa ze Snów .
Przez komiks i animację po przydatną wiedzę ekonomiczną
Teraz chyba nikt nie może powiedzieć, że edukacja ekonomiczna jest nudna. Prowadzenie własnej firmy, problem dziury budżetowej, udział w wyborach
czy też wpływ gospodarki socjalistycznej na współczesną Polskę - to
tematy drugiej edycji konkursu na komiks i animację o tematyce
ekonomicznej organizowanego przez Fundację FOR we współpracy z Bankiem
Zachodnim WBK.
Aktywni z natury
Edukacja ekologiczna może być świetną okazją do praktycznych działań,
które rozwijają u uczniów szeroki zakres umiejętności, np. współpracy w grupie, planowania, komunikacji i innych. Wymyślenie i
przeprowadzenie autorskich projektów uczniowskich może przynieść o
wiele więcej korzyści niż cały cykl zajęć prowadzonych w klasie
szkolnych. Warto być „Aktywnym z natury”.
Co łączy szkoły z Dar es Salaam i Warszawy?
Młodzi ludzie na co dzień spotykają się z różnorodnością kulturową, a
swoimi decyzjami – konsumenckimi i obywatelskimi, wpływają na to, co
dzieje się w różnych regionach geograficznych. Spodnie uszyte w Azji,
banany z Ameryki Południowej, kultura popularna z USA, polskie wojsko w
Afganistanie, reklamy z Wielkiej Brytanii i obiad w barze u Chińczyka –
to dziś nasza globalna codzienność.