Dzisiaj mamy Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI), który w Polsce
już po raz piąty koordynują Fundacja Dzieci Niczyje oraz NASK,
realizatorzy unijnego projektu Saferinternet.pl. Hasło obchodów „Baw się w Internecie. Bezpiecznie!” ma podkreślić pozytywny
charakter Internetu, jego walory edukacyjne, rozrywkowe, ale i przypominać, że w sieci należy przestrzegać zasad
bezpieczeństwa.
Pedagodzy pracujący w szkołach niepublicznych dostrzegają dość
niski stopień aktywności obywatelskiej uczniów i niewielką liczbę
samodzielnych działań młodzieży. Czyżby wyrastało pokolenie
wykształconych, ale niezdolnych do współpracy
na rzecz dobra wspólnego egocentryków? Szkoły Społecznego Towarzystwa Oświatowego
podjęły się próby ożywienia społeczności uczniów.
W zglobalizowanym i cyfrowym świecie pojęcie własności nabiera nowego wymiaru. Możemy łatwo nabywać prawa do własności rzeczy znajdujących się w odległych miejscach, tworzyć dzieła w Internecie, z których korzystać będą ludzie na innych kontynentach. Z drugiej strony świadomość praw i obowiązków przysługującym właścicielom wcale nie jest wysoka.
Jak co roku w styczniu liderzy zastosowań technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w nauczaniu spotkali się w Londynie na targach British Education Technology & Training (BETT). Myślą przewodnią tegorocznych targów był program budowy szkół dla przyszłości: kreatywnego nauczania z wykorzystaniem najnowszych technologii edukacyjnych.
1 grudnia obchodzimy Światowy Dzień Walki z AIDS. Towarzyszy mu zawsze wiele inicjatyw i akcji edukacyjnych skierowanych do ludzi z całego świata. W walce z tą epidemią, bardzo ważną rolę pełni Internet i różnorodne kampanie rozpowszechniane za jego pośrednictwem. Zarówno w profilaktyce, jak i leczeniu osób zarażonych, kluczową rolę odgrywa bowiem informacja.
Na Uniwersytecie Warszawskim odbyło się wczoraj seminarium „Własność prywatna w epoce Internetu i globalizacji”. Wypowiedzi prelegentów przekonują, że we współczesnym, dynamicznym świecie, niekiedy trudno określić granice własności. Wszyscy byli natomiast zgodni, że stymuluje ona rozwój i powinna rozwijać poczucie odpowiedzialności.
Postawa przedsiębiorcza jest motorem zmian w gospodarce i społeczeństwie. Nie da się jej wytworzyć działaniami administracyjnymi lub organizacją samych lekcji na temat przedsiębiorczości. Musi powstać środowisko społeczne, które aktywnie wspiera przedsiębiorcze postawy i które pozwala zakwitnąć kreatywnym inicjatywom, zwłaszcza młodych ludzi.
Ostatnie komentarze