23 kwietnia odbyła się w Sali Kolumnowej Sejmu konferencja pt. „Otwarte zasoby edukacyjne w Polsce”. Zgromadzeni goście przedstawiali ideę otwartych zasobów edukacyjnych i ich znaczenie dla rozwoju edukacji, a patrząc szerzej – dla dalszego postępu cywilizacyjnego. Rozbudowa i upowszechnienie takich zasobów wydaje się być tylko kwestią czasu.
Kulthurra! Pozalekcyjne zajęcia artystyczne
Centrum Edukacji Obywatelskiej uruchomiło właśnie nowy program, który ma na celu wspomóc nauczycieli w pracy z filmem, fotografią i zorganizowaniu szkolnego teatru w czasie zajęć pozalekcyjnych. Najlepsze grupy, które zaproponują swój pomysł na projekt, wezmą udział w warsztatach. Zgłoszenia ze szkół przyjmowane są do 30 kwietnia br.
Otwierajmy zasoby edukacyjne
W 2002 r. jedna z najsłynniejszych uczelni technicznych na świecie,
Massachusetts Institute of Technology (MIT), uruchomiła swój projekt
Otwartych Kursów OpenCourseWare, ogłaszając plan opublikowania niemal
wszystkich materiałów szkoleniowych w Internecie, aby inni mogli je
swobodnie wykorzystywać, modyfikować i dzielić się nimi. Świat nauki
był zszokowany.
Zostań innowacyjnym nauczycielem
Ruszyła kolejna, już piąta edycja konkursu „Innowacyjny Nauczyciel” organizowanego w ramach programu Partnerstwo dla Przyszłości firmy Microsoft. Celem konkursu jest promocja nowoczesnych metod nauczania z wykorzystaniem ICT, a także wsparcie dla edukatorów, którzy wprowadzają je w swoich szkołach. Rejestracja trwa do 30 kwietnia.
Najlepsze zajęcia z przedsiębiorczości
Jak skutecznie połączyć teorię z praktyką i zainteresować uczniów trudną tematyką ekonomiczną? Odpowiedź na to pytanie znaleźli organizatorzy IV konkursu na Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości, w którym w oparciu o metodę case study uczniowie zmierzą się z rzeczywistymi problemami, z jakimi w praktyce spotykają się osoby zarządzające firmą.
O unowocześnianiu polskiej szkoły - podsumowanie KASSK 2009
W dniach 3-5.04 w Nowym Tomyślu odbyła się V Konferencja KASSK
„Od Szkoły do eSzkoły”. Nauczyciele i dyrektorzy szkół spotkali się z
kuratorami oświaty, koordynatorami edukacji informatycznej,
przedstawicielami Ministerstwa Edukacji Narodowej. Była to okazja do
planowania i proponowania rozwiązań, które unowocześnią polskie
szkolnictwo.
Z troską o wszechstronny rozwój i od najmłodszych lat...
Truizmem jest stwierdzenie, że proces edukacji i wychowania dziecka nie
ogranicza się do czasu, jaki spędza ono w szkole czy przedszkolu. Co
więcej – zwłaszcza wśród starszych dzieci i młodzieży – grupa
rówieśnicza oddziaływuje znacznie silniej na zachowanie i poglądy jej
uczestników niż instytucje do tego powołane.
Ostatnie komentarze