fot. Aleksandra Schoen-Kamińska, Superbelfrzy RP

Moi uczniowie z klasy trzeciej uczą się pięknie, a ucząc się wykorzystują także tablety na lekcjach już trzeci rok, z ogromnym powodzeniem. Potrafią naprawdę dużo! Skanują i sami tworzą kody QR, tematyczne plakaty i mapy pogody, nagrywają gami z opisami zwierząt, robią piękne pokazy slajdów i cudowne animacje poklatkowe.

fot. Fotolia.com

Współczesne technologie kształtują w dużej mierze zachowania i oczekiwania młodzieży, a także umiejętności związane z dostępem, opanowaniem, używaniem, tworzeniem i komunikowaniem informacji. Technologie mobilne, komputery, gry wideo, komunikatory, blogi – są ważną częścią życia codziennego młodych ludzi. Mają także wpływ na zmianę ich doświadczeń edukacyjnych oraz aspiracji. Szkoły powinny poświęcić więcej uwagi mądremu wykorzystaniu technologii edukacyjnych w procesie uczenia (się).

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Moje wystąpienie na INSPIR@CJACH 2015 zmusiło mnie do popatrzenia na drukarki 3D inaczej niż dotychczas. Pierwszy raz z tym urządzeniem zetknęłam się cztery lata temu w Centrum Kształcenia Praktycznego w Jastrzębiu-Zdroju. Jest tam drukarka bardzo prosta w budowie i obsługująca tylko jedną żyłkę (na zdjęciu obok). Charakteryzuje się długim czasem wydruku, więc nie jest ani ładna ani innowacyjna, ale to ona umożliwiła wydruk elementu niezbędnego do sterowania kontrolerem dla osób, które są sparaliżowane, np. po jakimś wypadku.

fot. Superbelfrzy RP

Zdecydowana większość polskich szkół posiada własne strony internetowe. Z nich można dużo dowiedzieć się, z jaką szkołą mamy do czynienia – czy poważnie traktuje ona rodziców, czy jest aktywna, czy angażuje dzieci i młodzież w różnego rodzaju projekty. Dzisiaj, w epoce internetu, to jedna z najważniejszych „wizytówek” szkoły. Także nauczyciel powinien pomyśleć o stworzeniu własnej strony www lub bloga i temu poświęcony był trzeci webinar Superbelfrów.

fot. Pixabay.com - public domain

Żyjemy szybciej i intensywniej, wiedzę czerpiemy z różnorodnych, w tym multimedialnych źródeł. To co jeszcze kilka lat temu było dla nas ciekawostką, dziś stało się koniecznością. Moim zdaniem wdrożenie do edukacji Internetu, smartfonów, tabletów uatrakcyjniło i ułatwiło pracę uczniom i nauczycielom.

(C) Edunews.pl

Co o nowoczesnych metodach i narzędziach edukacyjnych myślą nauczyciele, którzy na co dzień z nich korzystają w szkole? Jakie musieli pokonać przeszkody? Co ich motywuje? Kto im pomaga? Jaką widzą przyszłość szkoły? Takie pytania postawiono panelistom sesji “Tablety, e-booki, blogi i chmura…”, która miała miejsce podczas 3 Kongresu Polskiej Edukacji w Katowicach.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Programowanie to kompetencja przyszłości, którą powinniśmy rozwijać u uczniów już teraz, na wszystkich poziomach kształcenia. Chociaż „programowanie” brzmi bardzo poważnie, tak naprawdę dotyczy także prostych czynności z wykorzystaniem komputerów, które mogą być z powodzeniem realizowane już od pierwszej klasy szkoły podstawowej – udowadniają realizatorzy programu Mistrzowie Kodowania.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie