(C) Edunews.pl

Co o nowoczesnych metodach i narzędziach edukacyjnych myślą nauczyciele, którzy na co dzień z nich korzystają w szkole? Jakie musieli pokonać przeszkody? Co ich motywuje? Kto im pomaga? Jaką widzą przyszłość szkoły? Takie pytania postawiono panelistom sesji “Tablety, e-booki, blogi i chmura…”, która miała miejsce podczas 3 Kongresu Polskiej Edukacji w Katowicach.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Moje wystąpienie na INSPIR@CJACH 2015 zmusiło mnie do popatrzenia na drukarki 3D inaczej niż dotychczas. Pierwszy raz z tym urządzeniem zetknęłam się cztery lata temu w Centrum Kształcenia Praktycznego w Jastrzębiu-Zdroju. Jest tam drukarka bardzo prosta w budowie i obsługująca tylko jedną żyłkę (na zdjęciu obok). Charakteryzuje się długim czasem wydruku, więc nie jest ani ładna ani innowacyjna, ale to ona umożliwiła wydruk elementu niezbędnego do sterowania kontrolerem dla osób, które są sparaliżowane, np. po jakimś wypadku.

fot. Pixabay.com - public domain

Żyjemy szybciej i intensywniej, wiedzę czerpiemy z różnorodnych, w tym multimedialnych źródeł. To co jeszcze kilka lat temu było dla nas ciekawostką, dziś stało się koniecznością. Moim zdaniem wdrożenie do edukacji Internetu, smartfonów, tabletów uatrakcyjniło i ułatwiło pracę uczniom i nauczycielom.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Programowanie to kompetencja przyszłości, którą powinniśmy rozwijać u uczniów już teraz, na wszystkich poziomach kształcenia. Chociaż „programowanie” brzmi bardzo poważnie, tak naprawdę dotyczy także prostych czynności z wykorzystaniem komputerów, które mogą być z powodzeniem realizowane już od pierwszej klasy szkoły podstawowej – udowadniają realizatorzy programu Mistrzowie Kodowania.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Sama obecność nowoczesnych technologii w szkole i klasie nie spowoduje jeszcze zmiany jakościowej w nauczaniu. Nawet najnowocześniejsze urządzenia można użyć w sposób konserwatywny, niewykorzystując ich potencjału i bogactwa funkcjonalności. Wiele zależy od kompetencji nauczyciela i uczniów, ale także od kreatywności i wyobraźni.

fot. Ośrodek Rozwoju Edukacji

Czy uczniom uda się wygrać z prof. Zgrzytem i pomóc Julce oraz Kubie w walce o lepszy świat? Choć w ćwiczeniach pojawiają się nierealistyczni bohaterowie i fikcyjne dzieci, to tylko konkretny uczeń, rozwiązując dane zadanie, może naprawić szkody wyrządzone przez Zgrzyta. Pokonywanie profesora motywuje ucznia do wytężonej pracy i jest dla niego największą nagrodą. To pomysł jaki zastosowali autorzy e-podręcznika do edukacji wczesnoszkolnej.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie