W szkolnictwie wyższym, podobnie zresztą jak i w sektorze gospodarki, nie
istnieje nic gorszego i mniej produktywnego niż próby tworzenia marki
uczelni i wizerunku bez planu, z nastawieniem na
natychmiastowe efekty. Nic mniej użytecznego, niż pojawić się raz w
mediach, a potem zniknąć z nich na długie miesiące. Polityka „one shot
mission” uczelniom się nie opłaca.
Rodzice: uczyć umiejętności XXI wieku
Oddziaływanie technologii cyfrowych na rzeczywistość edukacyjną jest
na tyle istotne, że powoli zmienia się w społeczeństwie świadomość
potrzeb i wyzwań edukacyjnych. Do takiego wniosku można dojść po
analizie ostatnich wyników badań Speak Up - rodziców, uczniów i
nauczycieli - realizowanych przez organizację Project
Tomorrow.
Tablice interaktywne redukują stres w pracy nauczyciela?
Z badań TNS OBOP wynika, że zawód nauczyciela jest jedną z
najbardziej stresujących profesji. Według danych Eurostatu 20% pracowników sektora edukacji doświadcza
ryzyka zawodowego, a stres jest drugim najczęściej podawanym problemem
zdrowotnym związanym z wykonywana pracą. Czy nowe technologie mogą
obniżyć poziom stresu u nauczycieli?
Jak budzić osobiste zainteresowania?
Ciekawość ma każdy, a zainteresowania? Rozwój zainteresowań
poznawczych uczniów oraz przekształcanie ich w hobby, życiową pasję jest dla nich ważniejsze od przedmiotowej wiedzy. Bo ta
jest ulotna, nietrenowane umiejętności wyciszają się. Prawdziwe
zainteresowania są mocne, względnie trwałe. Jak pracować, by obudzić zainteresowania uczeniem się i pracą nad sobą?
Wybierają uczelnię przez Internet
W dniach 24-26.02 odbędzie się IV edycja Trójwymiarowych Targów
Edukacyjnych ACI. Maturzyści zapoznają się z setkami ofert
kształcenia szkół publicznych i niepublicznych ze wszystkich ośrodków
akademickich. Wystarczy wejść na stronę Edutargi.pl, by znaleźć uczelnię, która w najwyższych
stopniu spełnia nasze oczekiwania w zakresie dalszej drogi kształcenia.
Kłopoty z matematyką
Mamy za sobą wyniki próbnej matury z matematyki i oczekujemy jak
wypadnie ta prawdziwa. Myślę, że nie ma co się martwić. Jak się wydaje
ci, co przygotowują ten prawdziwy egzamin zrozumieli, że matura jest tylko zakończeniem kariery szkolnej i nie powinna być zbyt
surowa, bo uczelnie wyższe i tak potrzebują studentów, a
młodzież chce zdobywać wyższe wykształcenie.
Po pierwsze: rozwój zainteresowań
Każdy ma jakieś zainteresowania i hobby. Są emocjonujące, przyjemne i ważne w życiu. A na ile są
one ważne w szkole? Czy szkoła potrafi skutecznie
rozwijać i wspierać rozwój zainteresowań poznawczych oraz
samodzielności i odpowiedzialności uczniów? Jakie zainteresowania
pomaga rozwijać korzystanie z Internetu? Dlaczego to zadanie powinno
być priorytetem edukacji?