debaty edukacyjnePrezentujemy kolejne propozycje zmian w szkole zgłaszane przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w nauczaniu. Zachęcamy  osoby zainteresowane dyskusją o rozwoju szkoły, do przesyłania swoich pomysłów na adres redakcji Edunews.pl. Oto co proponuje uczestnik szkolenia 8 strategii efektywnego uczenia (się), które organizowaliśmy pod koniec czerwca.
 

debaty edukacyjneNie łatwo przekonać młodzież do czytania literatury pięknej, co potwierdzają badania. Zdecydowanie chętniej uczniowie sięgają po streszczenia, tzw. bryki dostępnę w Internecie. Z Krystyną Ślubowską, nauczycielem konsultantem Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli rozmawiamy o wyzwaniach związanych z nauczaniem języka ojczystego.
 

debaty edukacyjneNowy rok szkolny stawia przed nauczycielami wiele nowych wyzwań. Muszą się oni zmierzyć ze zmianami, które w istotny sposób wpływają na kształt systemu edukacji w Polsce. Prezentujemy drugą część wywiadu z Dorotą Zawadzką, pedagogiem i psychologiem rozwojowym, z którą Agnieszka Mączyńska-Dilis z miesięcznika O szkole rozmawia o nauczycielach.

system oświatyPo rozpoczęciu roku, w niewielkiej grupce mam, których dzieci chodzą do szkoły, spotykamy się wieczorem, aby odreagować początek roku szkolnego. Najpierw oczywiście rozmowa o finansach – bo ile kosztuje szkoła, wie tylko ten, kto ma dziecko w szkole. A jeszcze więcej, ten kto te wydatki przemnaża przez 2 lub 3… Ale nie finanse są akurat najważniejsze.
 

debaty edukacyjnePoczątek roku szkolnego i zmiany w systemie oświaty, jakie właśnie wchodzą w życie, są dobrym momentem na rozmowę o kierunkach rozwoju polskiej szkoły. Jaka powinna ona być, aby byli z niej zadowoleni najmłodsi uczniowie? Z Dorotą Zawadzką, pedagogiem i psychologiem rozwojowym, rozmawia Agnieszka Mączyńska-Dilis z miesięcznika O szkole.

debaty edukacyjneZastanówmy się nad metodami obudzenia/pobudzenia nauczycieli do działań na rzecz zmian w nauczaniu. Byłam ostatnio na dwóch dużych konferencjach poświęconych konieczności poprawy wyników egzaminów gimnazjalnych (w części matematyczno-przyrodniczej) z udziałem kuratora, dyrektorów i nauczycieli, ale nie znalazłam tam konstruktywnego rozwiązania problemu.
 

jakość edukacjiPraca ze studentami jest dosyć rutynowa. Z uczniami jest inaczej. Z młodzieżą pracuje się ciekawie, szczególnie na uczelni. Uczymy myśleć, bałamucimy, prowokujemy, pokazujemy, że matematyka i fizyka nie są takie straszne. Ale żeby porwać młodzież, dydaktyk musi być pasjonatem - uważa Janusz Górniak z Instytutu Matematyki i Informatyki Politechniki Wrocławskiej.
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie