badania edukacyjneBadania Amerykańskiej Akademii Nauk, prowadzone w latach 2000-2008 nie dają podstaw do obrony twierdzenia, że dziewczynki są gorsze w naukach ścisłych od chłopców. Jak się okazuje, takie przekonanie jest stereotypem, w wielu krajach silnie zakorzenionym w świadomości społecznej, nie znajdującym potwierdzenia w wynikach edukacyjnych.
 

debaty edukacyjneStudenci zabrali po raz kolejny głos w sprawie reformy szkolnictwa wyższego. Jak można przeczytać w stanowisku Parlamentu Studentów RP, choć reforma szkolnictwa wyższego zaproponowana przez minister Barbarę Kudrycką zmierza w dobrym kierunku, to nie uwzględnia zniesienia największych barier - standardów nauczania i kierunków studiów.
 

debaty edukacyjneO wysiłku mówi się w szkole zdecydowanie zbyt mało lub nie tak jak potrzeba. Standardowe propozycje/polecenia formułowane przez nauczycieli, typu „musisz się uczyć więcej” lub „ucz się pilniej” dotykają niejako tematu podejmowania wysiłku, ale brzmią mało zachęcająco i nie działają na wyobraźnię dzieci (ani młodszych, ani starszych!).
 

nowe technologie w edukacjiUczenie się z wykorzystaniem narzędzi XXI wieku nie jest jakąś kolejnąopcją rozwoju do wyboru przez władze oświatowe i szkolne. Tokonieczność dla uczniów, którzy muszą mieć szanse ukończyć szkoły ztakimi umiejętnościami, aby swobodnie konkurować na rynku pracy,lokalnym ale i globalnym. Uczniowie oczekują takiej edukacji i jaknajbardziej na nią zasługują.
 

badania i analizyWyniki badań przeprowadzonych na zlecenie amerykańskiej organizacji non-profit Common Sense Media dowodzą, że uczniowie potrafią i faktycznie używają telefonów komórkowych i internetu w celu poprawy wyników na egzaminach. Alarumujący nie jest odsetek osób, które tak postępują, lecz ilość opinii, które uznają tą praktykę za coś normalnego i dopuszczalnego.
 

debaty edukacyjneMarzenie o tym, aby nad naszą polską szkołą przeszło jakieś tormado i zmiotło to, co niedobre, a wmiotło to, co dobre – jest niestety, mało realne. A wszyscy jakby na to czekają: że coś się zmieni, poprawi, ktoś coś zadekretuje i uzyskamy wreszcie długo oczekiwany dobrostan oświatowo-edukacyjny. Warto wierzyć w życiu w różne rzeczy, ale nie warto tracić czasu na złudzenia!
 

badania i analizyUczelnie są lokomotywami rozwoju wielkich aglomeracji. Praca klas kreatywnych jest mocno finansowana przez przemysł, który absorbuje nowe technologie i wynalazki. Mamy stały 5% wzrost PKB, 20% udziału dorosłych w edukacji, 35% stopę zatrudnienia niepełnosprawnych, 40% udziału produktów hi-tech w eksporcie, a pracuje 75% Polaków.
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie