Zauważyłeś, że uczniowie nie zawsze są dla siebie życzliwi i pomocni, lecz jako nauczyciel czujesz, że brakuje Ci narzędzi, by temu przeciwdziałać? Proste ćwiczenia i aktywności do przeprowadzenia w klasie, w świetlicy lub w korytarzu szkolnym mogą zwrócić uwagę uczniów na ich zachowania. Mogą być zarówno elementem zajęć jak i zabawą między lekcjami – podpowiadają organizatorzy kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”.

Jak powinna zareagować szkoła w sytuacji podejrzenia lub ujawnienia przemocy w rodzinie dziecka? Jakie działania podjąć, kiedy dochodzi do przemocy rówieśniczej? A jakie, gdy sprawcą jest pracownik szkoły? W ustaleniu procedur reagowania w placówce pomocny będzie materiał przygotowany przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje).

Podczas akcji społecznościowego pisania poradnika "Przybij piątkę koledze bez dłoni!" w ramach kampanii społecznej "Równi w różnorodności 2016",  napłynęło do organizatorów mnóstwo historii osób niepełnosprawnych i ich bliskich. Były wśród nich listy od osób, które nie spotykają się na co dzień z osobami niepełnosprawnymi. Niektóre z nich dotyczą sytuacji, w których ktoś nie wiedział, jak powinien się zachować, inne to życzliwe porady pisane z perspektywy osoby niepełnosprawnej. Po zebraniu wszystkich w jednym miejscu, powstał cenny poradnik dla uczniów, nauczycieli i rodziców, z którym warto się zapoznać.

Dzisiaj w szkołach dla dzieci polonijnych w Stanach Zjednoczonych obchodzony jest Polonijny Dzień Dwujęzyczności. Z tej transatlantyckiej perspektywy, warto zastanowić się po co nam język polski zagranicą? Czy warto pielęgnować znajomość polskiego mieszkając i żyjąc daleko od Polski.

(C) Edunews.pl

O szkole zazwyczaj mówimy tylko w ujęciu wiedzy, w kategoriach przedmiotów, zaliczeń, stopni, testów, egzaminów itp. Zbyt często zapominamy o tym, że do szkoły przychodzą ludzie, którzy czują, myślą, przeżywają. Być może przejdą przez szkołę zupełnie nieodkryci przez nauczycieli, którzy nie zadadzą sobie trudu, aby ich odkryć, poznać, zrozumieć. Dlatego zwróćmy uwagę na emocje.

Związek Nauczycielstwa Polskiego zaprasza do podpisywania petycji w obronie polskiej szkoły. Jak napisali autorzy petycji, przedstawione 27 czerwca 2016 r. przez minister edukacji Annę Zalewską "nowe" rozwiązania w edukacji oznaczają powrót do systemu sprzed 1999 roku, zupełnie nieodpowiadającego współczesnemu rozwojowi cywilizacyjnemu.

Depresja jest zaburzeniem nastoju (afektywnym), który na ogół utożsamiany jest z zaburzeniami u osób dorosłych. Kiedyś rzadziej się przejmowano emocjami i nastrojami dzieci, stąd nie diagnozowano tej choroby u dzieci. Tymczasem na kliniczną depresję cierpi ok. 1% dzieci w wieku 2-3 lat; 2% dzieci w wieku 6-12 lat i około 20% nastolatków.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie