W klasie intensywnie pracuję głosem. Staram się mówić mało: góra pięć minut podczas jednej lekcji. Podczas lekcji mówić powinni przede wszystkim uczniowie. Kiedy jednak już mówię, to wykorzystuję doświadczenia z kółka recytatorskiego, teatru uczniowskiego i studenckiego, oraz ze studiów podyplomowych.
Cyfrowa Szkoła a zainteresowania i potrzeby uczniów, nauczycieli i społeczeństwa
Cyfrowa Szkoła, według Załącznika do Uchwały Rady Ministrów, to rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych i obejmuje cztery e-obszary (w takiej kolejności): e-nauczyciel, e-zasoby edukacyjne (w tym e-podręcznik), e-szkoła, e-uczeń.
Nie mamy wizji cyfrowej szkoły
Cyfrowa szkoła to przede wszystkim nazwa projektu rządowego. W znaczeniu szerszym to synonim e-szkoły, szkoły 2.0. Nie ma jednak jednoznacznej, obowiązującej definicji, czym cyfrowa szkoła miałaby być. Ciągle nie wiemy na poziomie wizji, dlaczego potrzebujemy cyfrowej szkoły. Niemniej jednak, cyfrowa szkoła to głębokie przeświadczenie, że cyfryzacja edukacji jest kluczem do sukcesu. Brakuje jednak definicji sukcesu oraz definicji cyfryzacji edukacji. Brak systemowej wizji, w jaką można by wpisać cyfrową szkołę.
Gry zamiast słupków, czy to nie wspaniałe?
Gry komputerowe podczas zajęć? Jak najbardziej, warto wykorzystać. Na swojej stronie http://klasoteka.pl/ umieszczam liczne odnośniki do gier matematycznych. Wiele z nich wydaje się bardzo atrakcyjnych, jednak w ocenie dzieci Sumdog nie ma konkurencji.
Tydzień Akademii Orange
Rusza Tydzień Akademii Orange – coroczny finał otwartego programu grantowego Fundacji Orange. Zapraszamy na blisko 70 otwartych wydarzeń kulturalnych w całej Polsce, przygotowanych przez dzieci i młodzież pod opieką animatorów kultury. W trakcie Tygodnia Akademii Orange młodzi twórcy pochwalą się swoimi osiągnięciami – efektami 45 projektów nowoczesnej edukacji kulturalnej.
Uczniowie prowadzą lekcje metodą LDL
Doświadczenia z gliwickiego Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich wskazują, że na zajęciach językowych warto jest jak najmocniej zaangażować uczniów w proces uczenia. Jak to zrobić? Najlepiej to im powierzyć prowadzenie zajęć z innymi uczniami. Wystarczy odrobina przygotowania i życzliwy nadzór ze strony nauczyciela.
Wkrótce rusza kolejna edycja Szkoły z klasą 2.0
Szkoła z Klasą 2.0 prowadzona jest od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą” pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Od 2010 roku skupiamy się na mądrym wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w uczeniu i nauczaniu.
Ostatnie komentarze