Już wkrótce każdy, bezpłatnie i z dowolnego miejsca na świecie, przez 24 godziny na dobę, będzie mógł wirtualnie poznawać obiekty z 35 małopolskich muzeów. To wszystko dzięki Projektowi Wirtualne Muzea Małopolski, w ramach którego zdigitalizowano 700 obiektów muzealnych przygotowując je do publikacji na portalu o tej samej nazwie. Otwarcie już wkrótce.
Przedmiotowy System Oceniania – podejście zindywidualizowane
Przedmiotowy System Oceniania z języka niemieckiego przygotowuję w roku szkolnym 2013/2014 po raz pierwszy w mojej pracy zawodowej nie jeden dla całej szkoły, nawet nie jeden dla wszystkich „moich” uczniów, ale w sposób zindywidualizowany dla każdej grupy. Być może w przyszłym roku, a może już semestrze każdy uczeń otrzyma indywidualny PSO, co wydaje się być możliwe przy prowadzonych przeze mnie około 110 uczniów i uczennic. Pożyjemy, zobaczymy.
Dlaczego nie teraz? Czyli kiedy?
Ośrodki akademickie, biznes i organizacje pozarządowe zajęły się budowaniem nowego modelu edukacji. Widząc bezsilność ministerialnych urzędników, a raczej ogromną ich inercję i dostrzegając coraz wyraźniej nieskuteczność obecnego modelu edukacji, postanowiono działać i nie czekać, aż decydenci i politycy podejmą decyzje. Na propozycje wielkich zmian z ich strony nie mamy co liczyć. Zbliżają się przecież wybory. Dziś podejmowane są jedynie decyzje, które mogą służyć poprawie wyników w sondażach.
Wspólne opowieści Europy
Storytelling – opowiadanie historii – jest techniką oddziaływania na wyobraźnię i emocje odbiorców za pomocą opowieści lub metafory. Stworzenie historii jest umiejętnością komunikowania, która zaangażuje emocjonalnie słuchacza oraz wciąga w dialog, na długo zapadając w jego pamięci. Historie bowiem są idealnym narzędziem zapamiętywania oraz nauki. Wiążąc fakty w łatwy sposób można zrozumieć całość kontekstu. Oprócz tego opowieści pomagają zrozumieć zachowania, a także motywują, inspirują oraz działają kojąco. Duży ładunek emocjonalny pozostaje w pamięci słuchacza dłużej niż suche definicje oraz liczby.
Wolność i twórczość w edukacji dzięki Otwartym Zasobom Edukacyjnym
Otwarte Zasoby Edukacyjne (OZE) to publikacje edukacyjne objęte prawną i techniczną swobodą dostępu. Korzystanie z nich jest możliwe na podstawie wolnych licencji (Creative Commons – „Uznanie autorstwa”), co oznacza, że OZE można się dzielić czy kopiować je, odpowiednio zaznaczając, kto był ich pierwotnym autorem.
Znacie kreatywne patyczki?
Wybierając się na rodzinne spotkanie w plenerze kupiłam po drodze w sklepie papierniczym dwie paczki patyczków. Zwykłych patyczków jakie pamiętamy z lodów Bambino. W jednej paczce naturalne, drewniane, w drugiej intensywnie kolorowe. Cena bardzo przystępna – niecałe 4 zł za 50 sztuk w paczuszce. Mam dwie siostrzenice w wieku “młodszoszkolnym”, byłam bardzo ciekawa jak wykorzystają taki skromny prezencik.
Edukacja ekonomiczna w obrazkach
Skąd się bierze dobrobyt? Czy Polska to zielona wyspa czy Atlantyda? Jak trwale przywrócić wzrost gospodarczy w strefie euro? Czy uwolnienie zawodów regulowanych to szansa czy zagrożenie? – to wybrane tematy lekcji, jakie poprowadzą nauczyciele w polskich szkołach w nadchodzącym roku szkolnym 2013/2014 w oparciu o nowe scenariusze, przygotowane przez trenerów edukacji ekonomicznej we współpracy z ekonomistami Forum Obywatelskiego Rozwoju. Scenariusze powstały na bazie komiksów i animacji, które zwyciężyły w IV edycji konkursu zorganizowanego przez FOR i Bank Zachodni WBK. Honorowy Patronat nad projektem objęła Minister Edukacji Narodowej.
Ostatnie komentarze