W Katowicach realizowany jest pilotażowy program edukacyjny „Lekki jak piórko”. Dzięki niemu 22 uczniów klasy IIIa Szkoły Podstawowej nr 33, będzie przez najbliższe trzy lata uczyło się na co dzień z wykorzystaniem komputerów Classmate PC firmy Intel. Rozmawiamy z Elżbietą Bryl, która prowadzi w tym programie zajęcia z uczniami.
Geniuszy w społeczeństwie jest około 0,8%, osób wybitnie utalentowanych
2–3%, wybitnie zdolnych około 12%. Zatem geniuszy i osób
obdarzonych talentami wysokiej jakości jest razem około 15%. W skali
klasy szkolnej może to być 5 uczniów, którzy posiadają talenty wysokiej
jakości, możemy mieć także przyjemność pracy z geniuszem.
Nauka historii, biologii, fizyki, matematyki czy informatyki w
stołecznych szkołach może być bardziej interesująca, bo będzie
dotyczyła miejsc, które są dobrze znane uczniom. Nauczyciele
wykorzystując specjalnie przygotowane scenariusze zajęć pokażą uczniom
miasto i jego przestrzeń z nowej perspektywy. Wykorzystają w tym celu
zdjęcia lotnicze i satelitarne.
„Dobra edukacja – czyli jaka?” to temat tegorocznej matury pisemnej z
przedmiotu Wiedza o społeczeństwie (dla poziomu rozszerzonego). Postaram się odpowiedzieć na to pytanie
najlepiej jak potrafię. Nie wiem, czy zmieszczę się w kluczu oceniania. Liczę
jednak na wyrozumiałość osób sprawdzających.
Jak zbadać fakturę powierzchni księżyca? Czy można stworzyć swoją
własną chmurę? Co jest potrzebne do zrobienia bumerangu? Co to jest
próżnia? Na te i inne pytania będzie można znaleźć odpowiedź podczas
13. Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik, już 30 maja w godz. 11-20.00 na Rynku Nowego Miasta i Podzamczu w Warszawie.
Mówienie o nowoczesnej edukacji to nie tylko myślenie o tym, w jakisposób wykorzystać nowe technologie na różnych przedmiotach,jak wyzwolić kreatywność uczniów i pozwolić im uczyć się przy pomocyurządzeń, które mają na wyciągnięcie ręki na co dzień. Totakże sposób organizacji nauki, który przestaje być identyczny dlawszystkich uczniów obu płci.
Jednym ze sposobów na kształtowanie systemu edukacji włączającej,
obejmującego wszystkie dzieci bez względu na ich zróżnicowane potrzeby
i możliwości edukacyjne, jest wykorzystanie popularnych narzędzi
społecznościowych dostępnych w Internecie – nawet takich, jak Facebook
czy Twitter – przekonują eksperci brytyjskiej Futurelab.
Ostatnie komentarze