Blended learning nie jest pomysłem, który ma wspierać oświatę. Wręcz przeciwnie – wprowadzenie go do edukacji ma służyć wyeliminowaniu systemu monolitycznego, opartego na modelu fabryki – twierdzi Heather Staker z Innosight Institute, podsumowująca badanie 40 amerykańskich placówek edukacyjnych K-12 (szkoły podstawowe i średnie), które w różny sposób wdrażają ideę edukacji mieszanej.
Coraz częściej będziemy uczyć się online
Z zaprezentowanego podczas tegorocznej konferencji ISTE (International Society for Technology in Education) raportu konsorcjum Project Tomorrow i Blackboard „Learning in the 21st Century: 2011 Trends Update“ wynika, że edukacja szkolna ulegać będzie głębokim przeobrażeniom w kierunku edukacji mieszanej, z poważnym komponentem wirtualnym. Nie stanie się to z dnia na dzień, ale zmiana nastąpi na pewno.
Miliard użytkowników za dziesięć lat
Jeden z najlepszych uniwersytetów świata, Uniwersytet Techniczny Massachusetts, czyli MIT, stawia sobie za cel dotarcie ze swoimi otwartymi kursami online do miliarda odbiorców na całym świecie w 2021 roku. Do tej pory, według danych uczelni, z tej formy e-learningu skorzystało już 100 milionów osób. Korzysta z nich też 94% studentów MIT.
Kształcenie oparte na grach
Dlaczego warto stosować gry w kształceniu? Jak powinniśmy to robić? Jakie gry są odpowiednie dla moich potrzeb? Nowy numer eLearning Papers powinien pomóc w znalezieniu odpowiedzi na te pytania. Potencjał kształcenia opartego na grach (ang. Game-Based Learning, GBL) jest nadal nie doceniany w szkolnictwie (zarówno na poziomie szkoły średniej, jak i uczelni wyższej).
Czy e-learning zastąpi tradycyjne szkoły?
Internet uwolnił edukację. Dzięki niemu możemy sięgać dalej, głębiej, nieustannie poznawać to, co nas interesuje, inspiruje, motywuje do działania. Oczywiście, istotne są również zmiany dokonujące się wokół nas w obszarze technologii i techniki, które otworzyły nam nowe kanały komunikowania się i świat eksploracji praktycznie wszystkich obszarów wiedzy.
Umiejętności nauczyciela w edukacji online
Rosnąca popularność kursów edukacji na odległość oraz prognozy naukowców sugerujących szybkie zmiany w sposobie dostarczania wiedzy na poziomie szkół średnich z wykorzystaniem platform e-learningowych, skłaniają do zastanowienia się nad kompetencjami e-nauczyciela. Kluczowe dla powodzenia e-edukacji mogą być umiejętności komunikacyjne i interakcja.
Szkolnictwo wyższe dla nowego społeczeństwa
Obecnie szkolnictwo wyższe znajduje się pod ogromna presją zaspakajania coraz większych oczekiwań, zarówno jeśli chodzi o liczbę studentów, jakość nauczania, potrzeby zawodowe, czy rozwój ekonomiczny. Jednocześnie zasoby, do jakich mają dostęp instytucje szkolnictwa wyższego są coraz mniejsze. Jak zdefiniować na nowo pojęcie uniwersytetu?