Przez dwa tygodnie mieszkałem w Toronto. Kiedy wsiadałem do metra, znajdowałem zawsze ten sam widok. Ludzi w różnym wieku trzymających w ręku telefony, iPady, mini konsole do gier i wirtualne słowniki. Czytają, oglądają filmy, piszą lub słuchają muzyki. To nie są pojedyncze przypadki i to nie są tylko młodzi ludzie. 30 lat temu, kiedy wsiadałem do autobusu, najczęściej wyciągałem gazetę lub książkę. Dziś również, choć równie często laptopa.PHOTO: ISTOCKPHOTO

Z ostatnich badań CBOS wynika, że liczba internautów w Polsce wzrosła do 56%. A w 2015 r. internet ma być już wszędzie, w każdym domu w całej Polsce. Kibicujmy zatem naszym władzom, aby się te plany się ziściły. W epoce cyfrowej informacji, osoby często korzystające z sieci są w niemałym szoku, gdy trafią podczas podróży po kraju do miejsc, w których internet tylko bywa albo w ogóle go nie ma.PHOTO: SXC.HU

Ludzka przedsiębiorczość jest cechą nielicznych, choć bardzo pożądaną i potrzebną. Obok potrzeby, jest matką wynalazków i pozytywnych zmian. Być może dziś ma znaczenie wyjątkowe. Czy szkoła powinna ją kształcić i rozwijać w ramach obowiązkowej edukacji? Czy obecna szkoła to robi? Czy szkolne programy dają szansę przedsiębiorczości?PHOTO: SXC.HU

Współczesna polska szkoła – w ramach zajęć obowiązkowych lub w szkołach czy klasach o innym profilu niż humanistyczny – nie jest wystarczająco przygotowana do korzystania z filmu i innych mediów jako równoprawnych narzędzi edukacyjnych. Dlatego wczoraj w Warszawie zawiązała się koalicja na rzecz edukacji filmowej – ogólnopolska inicjatywa zrzeszająca instytucje publiczne i organizacje pozarządowe.PHOTO: SXC.HU

Kiedy w 1966 r. Joan Ganz Cooney napisałam raport „Potencjalne zastosowania telewizji w edukacji przedszkolnej” nie mogła przewidzieć, że wyprodukowana przez nią trzy lata później „Ulica Sezamkowa” stanie się najpopularniejszym na świecie telewizyjnym programem edukacyjnym dla najmłodszych. Dziś, dzięki fundacji Cooney Center, którą powołała do życia, zgromadziła wokół siebie podmioty działające na rzecz wspierania uczenia się poprzez współczesne media.PHOTO: SXC.HU

Przycichła ostatnio dyskusja na temat propozycji rządowej zakupu laptopów dla pierwszoklasistów. Od początku można było sądzić, że pomysł ten nie zostanie zrealizowany jeszcze w tym roku, jeśli w ogóle. Ale sam temat jest nośny medialnie, więc teraz kolejna partia polityczna zapowiada przed wyborami, że jak wygra to każdy uczeń będzie miał swój tablet. Gruszki na wierzbie...PHOTO: SXC.HU

Obserwując dyskusje na tematy edukacyjne toczone aktualnie w mediach, nasuwa się jedno spostrzeżenie. Edukacja, o której rozmawiamy odnosi się głównie do tego, co jest lub co już było. Mało natomiast mówimy o tym, co będzie lub co może się zdarzyć. Z Piotrem Peszko, organizatorem Educampa w Polsce, rozmawiamy o rozwoju e-learningu i przyszłości uczenia się.(C) Blog2Edu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie