pokolenie YWielu nauczycieli ma dość inności kolejnych roczników młodzieży. Niektórzy są zdesperowani, myślą o odejściu z zawodu, o tym, że zmienią miejsce pracy i tam będzie „młodzież taka, jak kiedyś” (w domyśle: lepsza). Takie podejście jest krótkowzroczne, bo pokolenie Y wchodzi na rynek jako pracownicy i konsumenci, a kolejne roczniki zasiadają w szkolnych i uniwersyteckich ławkach.
 

badania i analizyFuturelab opublikował ostatnio nowy przewodnik, którego celem jest pokazanie, w jaki sposób promować zajęcia umożliwiające przeniesienie tradycyjnych zajęć lekcyjnych, poza mury szkoły. To nie w budynkach toczy się prawdziwe życie, a otaczający świat dostarcza fantastycznych możliwości do rozwoju zainteresowań i kreatywności uczniów.
 

pokolenie YOto oni: ukształtowani bez wpływu starego systemu. Oczekują ciągłych pochwał i natychmiastowych efektów. Często są krnąbrni, zawsze niecierpliwi. Nie szanują starszych, a także lekceważą autorytety. Właśnie tak o pokoleniu Y najczęściej mówią media. I to jest najprostsza odpowiedź na typowe pytanie: Co was łączy, ludzi z pokolenia "igrek"?
 

Clayton M. Christensen z Harvard Business School, jako pierwszy użył zwrotu "przełomowa innowacja" w kontekście edukacji. W wywiadzie tłumaczy na czym polega rewolucyjny charakter tej teorii, oraz jakie warunki brzegowe muszą być spełnione, żeby tradycyjny, skoncentrowany na osobie nauczyciela system edukacji mógł zostać ostatecznie przełamany.PHOTO: SXC.HU

system oświatyNie wszystkie dzieci w klasie są takie same - różnice są dostrzegalne gołym okiem. Różnią się także stylemi uczenia się, są bowiem w różny sposób inteligentne, niekoniecznie tylko językowo, czy matematyczno-logicznie. Niestety, nauczyciele starają się narzucać całej klasie styl uczenia się, który im jest najbliższy. Cierpią na tym ci, którzy potrafią i lubią się uczyć inaczej niż nauczyciel.
 

Grupa New Media Consortium, która zajmuje się obszarem nowoczesnych technologii w edukacji, właśnie opublikowała swój Horizon Report. Tym razem badaniami objęto nie tylko szkoły wyższe, ale wszystkie typy szkół. Raport pokazał, jakie narzędzia już niedługo, bo w perspektywie od roku do maksymalnie pięciu lat, zrewolucjonizują pracę w szkole.PHOTO: SXC.HU

ICT w edukacjiOrganizacja Project Tomorrow prowadzi wśród amerykańskich uczniów wieloletni projekt badawczy dotyczący wykorzystania nowoczesnych technologii w szkole. Właśnie opublikowano wyniki kolejnego etapu badań. Wynika z nich, że młodzież oczekuje od szkoły przede wszystkim większego dostępu do mobilnych narzędzi i poszerzenia oferty kursów online.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie