#SuperKoderzy to program, w którym mamy szczęście działać od kilku edycji. Nowe narzędzia, nauka programowania, ciekawe warsztaty, poszukiwanie nowego, dzielenie się wiedzą – udział wniósł wiele dobrego do naszej edukacji. Pokazał mi, moim uczniom i uczennicom, że zdobywanie wiedzy to piękna przygoda, że razem można osiągnąć bardzo dużo.
Błędne przekonania na temat informacji zwrotnej
Nauczyciele wkładają wiele pracy w ocenianie, a niektórzy także w formułowanie i przekazywanie uczniom informacji zwrotnych. Czasami opinie nauczycieli nie są tak skuteczne, jak tego by chcieli. Wysiłek nauczycielski nie przekłada się na poprawę uczenia się. Dlaczego tak się dzieje?
Jakich strategii uczenia się warto nauczyć naszych uczniów?
Z przeprowadzonego przez firmę Pearson rok temu badania identyfikującego “Power Skills” (Superumiejętności) potrzebne na rynku pracy w 2026 roku wynika, że jedną z tych umiejętności jest samodzielne uczenie się, rozumiane jako zdobywanie wiedzy oraz umiejętności. W jaki sposób szkoła może przygotować uczniów, rozwijając w nich potrzebne kompetencje?
Podsumowanie akcji sprzątania świata po raz 30.
Posprzątane! Przynajmniej na jakiś czas... Koordynowana przez Fundację Nasza Ziemia Akcja Sprzątanie świata - Polska od 30 lat cieszy się tak dużym zaufaniem Polek i Polaków. W jubileuszowej 30. Akcji Sprzątanie świata - Polska udział wzięło 542 753 uczestników z całego kraju. To aż 34 procent więcej, niż przed rokiem, co oznacza, że chcemy w ten sposób włączać się w manifest przeciwko śmieceniu w naturze.
O głośnym czytaniu i organizowaniu dużych akcji edukacyjnych
Od zawsze książki i czytanie były częścią mojego życia. Rozwijały moją wyobraźnię i pozwalały mi tworzyć nową rzeczywistość. Pomysł na stworzenie ogólnopolskiej akcji “Cała Polska czyta na głos” pojawił się z chęci połączenia nauczycieli i uczniów, którzy tak jak ja czują potrzebę dzielenia się darem głośnego czytania.
Ratujmy uczniów na bieżąco, ale nie natychmiast
Krótkie oceny kształtujące w czasie procesu uczenia się przynoszą korzyść uczniom i nauczycielowi. Uczniowie mogą natychmiast skorygować swoje błędy, a nauczyciel może się dowiedzieć, co wymaga jeszcze wytłumaczenia.
Ocenianie jako informacja dla nauczyciela
Ocenianie kształtujące jest pozyskiwaniem informacji zwrotnej. Z jednej strony przez ucznia – jakie robię postępy i mogą lepiej pracować i przez nauczyciela – jak mogę lepiej moich uczniów nauczać.
Ostatnie komentarze