Co piąty polski nastolatek deklaruje brak zadowolenia z życia. Zdaniem ekspertów, świadczy to o wysokim poziomie stresu. Dowiedz się, co najbardziej stresuje naszą młodzież, jak rozmawiać z nastolatkiem o jego problemach i jak pomóc mu zmniejszyć stres.
Sprawdzam!
Koniec roku coraz bliżej. Rośnie presja związana z koniecznością sprawdzania wiedzy i umiejętności dzieci. Jak to dobrze jednak, że można tradycyjną pracę klasową zorganizować nieco inaczej. A wszystko dzięki wymianie doświadczeń.
Rysnotki i bazgrolenie w edukacji wczesnoszkolnej
Myślenie wizualne przyszło, a w zasadzie przychodzi do edukacji z różnych gałęzi biznesu. Korporacje szkoląc swoich pracowników, stawiają na szkolenia z wykorzystaniem Visual thinking. Wszystko dlatego, że jest to doskonała metoda, która pozwala na lepsze zrozumienie danego problemu, poprzez jego wizualizację.
Elementy skutecznej strategii zmian
Szkoła funkcjonuje w konkretnej rzeczywistości - w świecie dynamicznego rozwoju technologii i jej wpływu na jakość naszego życia. Jest wszechobecna. Trudno zakwestionować jej kluczową rolę również w edukacji. Jasne określenie jej miejsca w szkolnej dydaktyce, to zadanie dla osób za nią odpowiedzialnych. Jednak sama dyskusja wokół szkoły powinna dotyczyć czegoś więcej - redefinicji jej trzech głównych obszarów.
Programowanie jest przyjemnością i dobrą zabawą!
W roku szkolnym 2017/2018 uczniowie klas czwartych Szkoły Podstawowej nr 2 w Lubsku brali udział w projekcie #SuperKoderzy. Wybraliśmy ambitną ścieżkę - „Pogromcy języków”, chcąc połączyć kodowanie z nauką języka angielskiego. Celem naszych zmagań było stworzenie interaktywnego widowiska na kanwie powieści „Czarnoksiężnik z krainy Oz”.
Wypalenie zawodowe nauczyciela. Postaw na dwa konie
Czy to już wypalenie zawodowe? – to pytanie zadaje sobie wielu przemęczonych i zdemotywowanych nauczycieli. Czym właściwie jest wypalenie zawodowe? Jakie symptomy powinny zaniepokoić i jak sobie z nimi poradzić?
Stawiajmy wyzwania, czyli dzieciaki główkują
Kolejny rok szkolny, nowa pierwsza klasa i nowe wyzwania. Szybko orientuję się, że trafiła mi się bardzo zróżnicowana grupa uczniów. Od początku chcę stawiać przed nimi wyzwania i sprawić, aby same szukały rozwiązania problemów, cieszyły się ze swoich osiągnięć.