fot. Fotolia.com

Współczesny świat w coraz mniejszym stopniu jest pewny i przewidywalny. Coraz częściej jesteśmy zaskakiwani różnymi zjawiskami i wydarzeniami, których nie potrafiliśmy przewidzieć. W takim świecie powinniśmy zwracać uwagę na to, że edukacja musi prowadzić nieprzerwanie do nabywania nowych umiejętności, które pozwolą adaptować się do ciągle zmieniających się warunków – uważa Mark Prensky, amerykański pisarz, badacz mediów i internetu, specjalizujący się w tematyce edukacyjnej.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Projekt wykorzystany jako jedna z metod nauczania, może wpłynąć pozytywnie na rozwój kompetencji merytorycznych i społecznych uczniów. Praca w zespole nad konkretnym (i mającym sens) zadaniem, może przyczynić się zarówno do ujawnienia, jak i rozwinięcia różnych umiejętności, które będą potrzebne także w "życiu po szkole", czyli po ukończeniu edukacji szkolnej.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Po krótkiej przerwie wracamy do dobrych i sprawdzonych w różnych szkołach w Polsce pomysłów na organizację ciekawych zajęć z uczniami. Tym razem, przy okazji konferencji INSPIR@CJE 2015 prezentowaliśmy gry i zabawy, które mogą być z powodzeniem wykorzystane we wszystkich klasach szkoły podstawowej.

Świat się zmienił, a słowo “zmiana” to hasztag (#), którym opisywać kiedyś będą nasze czasy. Szkoła potrzebuje zmiany – tak się mówi i pisze. Od czego uciekamy? Do czego biegniemy? Czy wiemy dokąd to wszystko powinno zmierzać czy też stoimy nad brzegiem wielkiej wody ciekawi, co jest po drugiej stronie?fot. sxc.hu

fot. Fotolia.com

„Jak szukać w Google?”, „Narzędzia Google w edukacji”, „Social media w szkole” oraz „Co zrobić ze zdjęciem?” – to cztery plakaty do klas szkolnych, które Fundacja Think! przygotowała we współpracy z Edunews.pl i nauczycielami grupy Superbelfrzy, a zaprezentowała podczas konferencji INSPIR@CJE 2015. Zawarte w nich podpowiedzi mogą okazać się przydatne i uczniom i nauczycielom.

fot. sxc.hu

Na stronie MEN ukazała się informacja o rozpoczęciu otwartych konsultacji do projektu zmian w podstawie programowej zajęć komputerowych w szkole podstawowej oraz informatyki w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Nową propozycję przygotowała Rada ds. Informatyzacji Edukacji – organ pomocniczy Ministra Edukacji Narodowej. To chyba dobry moment i najwyższy już czas, aby dopasować powszechne kształcenie informatyczne w systemie edukacji do potrzeb i wyzwań XXI wieku.

fot. Joanna Waszkowska

Zabawę w przetwarzanie tekstów literackich z jednej strony łatwo wykonać w klasach gimnazjum, bo mają o wiele więcej umiejętności, z drugiej jednak bardzo często są skrępowani takim działaniem - ciężko im się odważyć, są niepewni tego, co stworzyli, uważają swoje teksty za głupie.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Ppp
    Zmniejszenie liczby, a najlepiej likwidacja egzaminów likwiduje problem egzaminów - proste i logiczn...
  • Written by Robert Raczyński
    Czegoś tu nie rozumiem, albo mi coś umknęło. Na jakiej podstawie AI dokonała tendencyjnej oceny pra...
  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo istotne zagadnienie (zastanawiałem się już kiedyś nad tym problemem na blogu), ale nie ograni...
  • Written by Maciej M. Sysło
    Jako komentarz kilka cytatów: Oscar Wild: edukacja to rzecz godna podziwu, ale dobrze jest od czasu d...
  • Written by Ppp
    Kiedy ja chodziłem do szkoły popularna była raczej metafora "szkoła naszym spólnym więzieniem". Choc...
  • Written by Joanna
    Szacun! Wspaniałe, merytoryczne i rzeczowe, a przy tym obiektywne przedstawienie i wyjaśnienie probl...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie