Od kiedy zaczęłam pracować jako nauczyciel historii postanowiłam, że moim głównym celem będzie „zaczarowanie” moich uczniów historią. Chcę przenieść ich w świat, który jest im czasem zupełnie obcy, a niekiedy znany odrobinę z opowiadań rodziców, czy dziadków. Mnie kiedyś również „zaczarowano” historią, którą pokochałam i wciąż kocham. Podobna magia i tajemniczość, jaka towarzyszy opowieściom z przeszłości, roztacza się podczas czytania bajek, które dzieci przecież uwielbiają.
Ordonka - niekonwencjonalna lekcja patriotyzmu
Święto Niepodległości powinno być świętem radosnym, które uruchamia rozmaite inicjatywy i wspiera Polaków w budowaniu nowoczesnej niepodległości. Ordonka - interaktywny projekt artystyczno-edukacyjny ma na celu przybliżenie młodzieży życia oraz twórczości wybitnej pieśniarki i aktorki polskiej, w tym również jej działalności patriotycznej. Drugim ważnym celem przedstawienia jest promocja języka oraz kultury polskiej.
Mózg, nowe media, edukacja
25 listopada 2013 r. odbędzie się w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy konferencja „Neurodydaktyka. Mózg – nowe media – edukacja”, w której udział weźmie m.in prof. Manfred Spitzer, autor wydanych w Polsce książek „Jak uczy się mózg” (PWN 2007 i 2013) i „Cyfrowa demencja” (Dobra Literatura 2013). Gościem bydgoskiej konferencji będzie również mieszkający w Hamburgu tłumacz i wydawca Andrzej Lipiński, a także inni goście.
Mózg rozwija się, gdy gramy
Gry wideo poprawiają pamięć, orientację przestrzenną, umiejętność planowania i umiejętności motoryczne u osób dorosłych – wynika z nowego badania przeprowadzonego przez niemiecki Instytut Maxa Plancka dla Rozwoju Człowieka i berliński Uniwersytet Medyczny Charité St. Hedwig-Krankenhaus. Ich wpływ na pracę mózgu może być pozytywny, wszystko zależy od tego jak i w jakim natężeniu z nich korzystamy.
Po pierwsze, wychowanie
Słowo éducation w języku francuskim oznacza wychowanie. Wychowanie przez rodziców i nauczanie w szkole są we Francji rozumiane jako procesy wzajemnie się uzupełniające. Inaczej niż w Polsce. Najprostsza francuska dewiza dobrego nauczyciela to comprehensible et compréhénsif – być zrozumiałym i wyrozumiałym.
Niewykorzystany potencjał zasobów w sieci
Internet zmienił styl życia, kulturę uczenia się, sposób komunikacji i model pracy - to banał. Tak jak banałem jest już mówienie, że w sieci jest wiele cennych treści, a internet to bogactwo i miejsce nowej rozrywki. A jednak potencjał sieci nie jest wykorzystany w szkole. To właśnie w niej uczniowie powinni kształtować, rozwijać i zmieniać swoje nawyki na przydatne w uczeniu się przez całe życie.
Uczyć współpracy czy rywalizacji?
Ucz się więcej, musisz być lepszy od innych! Musisz wyprzedzić kolegów i koleżanki!... Nasz system edukacji nastawiony jest na kształcenie zwycięzców, Zoś-Samoś, osób, które podchodzą do każdego zadania w szkole, jak do śmiertelnego pojedynku, w którym muszą rozłożyć na łopatki innych...