Często zastanawiamy się, jak zwiększyć motywację uczniów do zdobywania wiedzy. Jak sprawić, by rozumieli, że edukacja się opłaca? Charles Leadbeater, brytyjskie ekspert od innowacyjności, w swoim wystąpieniu w ramach TED TALKS, przekonuje, że młodzież zrozumie lepiej potrzebę uczenia się wyłącznie dzięki bardziej nieformalnemu modelowi edukacji.
Stanowisko KOED w sprawie rządowego programu "Cyfrowa szkoła"
W związku z konsultacjami społecznymi Ministerstwa Infrastruktury, Koalicja Otwartej Edukacji (KOED) zaleca całościowe podejście do kwestii
rozwoju cyfryzacji polskich szkół, obejmujące zarówno zadania
infrastrukturalne, rozwój sieci i wyposażenia w sprzęt cyfrowy, jak i
rozwój zasobów edukacyjnych oraz wspieranie cyfrowych kompetencji
uczniów i nauczycieli.
Uczelnie nie szkolą na rynek pracy
Podpisane kilka dni temu przez Prezydenta Komorowskiego ustawy mają dostosować kształcenie do potrzeb rynku pracy. Zdaniem ekspertów niewiele to pomoże. Przyczyny powstawania niepraktycznych studiów tkwią w mentalności. Wciąż opłaca się mieć dyplom - nawet byle jaki. Na niedostosowanie kształcenia studentów do potrzeb rynku pracy narzekają pracodawcy i eksperci.
Startuje kampania Enjoy English, Enjoy Living
Startuje kampania edukacyjna Enjoy English, Enjoy Living, której celem jest popularyzacja nauki języka angielskiego wśród brytyjskiej
Polonii. Kampania potrwa 6 miesięcy i będzie podzielona na dwie części:
pierwsza potrwa do czerwca br., druga – na jesieni. To
pierwsza tego typu kampania kierowana do Polaków mieszkających i pracujących w Wielkiej Brytanii.
Odkrywanie techniki poprzez praktykę i zabawę
Zakończyły się trwające przez cały marzec i początek kwietnia na
Politechnice Warszawskiej warsztaty dla gimnazjalistów, które
zorganizowane zostały w ramach projektu edukacyjnego Akademia Wynalazców
im. Roberta Boscha. Dla uczniów była to okazja, aby poprzez zajęcia
praktyczne dowiedzieć się jak powstają wynalazki i przekonać się, że
nauki ścisłe mogą być ciekawe.
Nauka matematyki? Tylko z wykorzystaniem komputerów!
W świetnym francuskim filmie “Klasa“ (2008 r.) pojawia się scena, gdy szkolny matematyk przedstawia się na forum pokoju nauczycielskiego: „Witajcie, uczę w tej szkole, jak liczyć. Czasem też uczę matematyki“. Zapewne także nasi uczniowie zdziwiliby się, gdybyśmy powiedzieli im, że matematyka ma niewiele wspólnego z tabliczką mnożenia...
Potencjał, który słabo wykorzystujemy, czyli o szkolnych uroczystościach
Przekonałem się już nie raz, że spotkania z nauczycielami spoza dużych centrów naukowo-kulturalnych są bardzo inspirujące i mają ogromną wartość. W małych miejscowościach życie naprawdę toczy się wokół szkoły, która często jest głównym ośrodkiem kulturotwórczym i jest ona jedynym miejscem, z którym związana jest cała społeczność, uczniowie, ich rodzice, rodziny i nauczyciele.