"Musimy odpowiednio przygotować się do przyszłości pełnej wyzwań. To właśnie tu jest odpowiednie miejsce dla edukacji i edukacja staje się teraz kluczowa." – powiedział Angel Gurría, Sekretarz Generalny OECD podczas Edukacyjnego Okrągłego Stołu UNESCO, zauważając, że poprawa edukacji jest to jedno z największych wyzwań i kluczowy obszar działalności OECD.
Jak uczyć dokonywania samooceny?
Samoocena skupia uwagę, emocje i myśli na samym sobie. Jest czynnikiem motywującym do działania - umiejętnością o
wyjątkowym znaczeniu, tak w edukacji, jak i w życiu. Jest
kluczową kompetencją człowieka, którą z wielu względów warto rozwijać.
Jak wpływa na stawianie sobie osobistych celów i zadań? Dlaczego i jak
uczyć uczniów dokonywania trafnej i rzetelnej samooceny?
Od przedszkola do innowatora
Zmiana sposobu kształcenia uczniów i studentów jest jednym z warunków
rozwoju kreatywności i innowacyjności społeczeństwa - uznali
uczestnicy debaty "Strategia rozwoju polskiej nauki", która odbyła się
23 listopada podczas konferencji "Przez edukację - do
innowacji. Od przedszkola do innowatora" zorganizowanej przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska.
Porażka młodych Polaków na rynku pracy
Polska musi podjąć natychmiastowe działania na rzecz zwiększenia zatrudnienia młodzieży – wynika z raportu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) na temat sytuacji absolwentów szkół i uczelni wchodzących na rynek pracy w krajach członkowskich organizacji. Na tle innych krajów wypadamy bardzo słabo, a co roku bezrobotnych absolwentów szkół przybywa.
Więcej praktycznej matematyki
W badaniach PISA dotyczących mierzenia umiejętności myślenia
matematycznego w 2006 r. polscy uczniowie nie
osiągnęli najlepszych wyników, choć zmieścili się blisko średniej
krajów członkowskich OECD. W podobnej sytuacji znalazła się wówczas
Irlandia. Tam wyniki testu potraktowano jako sygnał do poszukiwania
zmian w podejściu do nauczaniu matematyki.
Czy warto być nauczycielem? (1)
Dwa miesiące wakacji oraz satysfakcja z pracy z dziećmi i młodzieżą, to zdaniem nauczycieli właściwie jedyne pozytywne aspekty pracy w tym zawodzie. Z ankiety, przeprowadzonej przez portal Pracuj.pl wynika, że mimo ogólnego zadowolenia z pracy, połowa nauczycieli myśli o przekwalifikowaniu się. Czy bycie nauczycielem to jeszcze misja, czy zawód, jak każdy inny?
Kształcenie kompetencji medialnej w szkołach
W dokumentach nowej podstawy programowej odnajdujemy następujący
zapis: „ponieważ środki społecznego przekazu odgrywają we współczesnym
świecie coraz większą rolę, każdy nauczyciel powinien poświęcić dużo
uwagi wychowaniu swoich uczniów do ich właściwego odbioru i
wykorzystania, czyli edukacji medialnej”. Czy każdy z nauczycieli ma dbać o
edukację medialną?