Jednym z owoców globalizacji jest możliwość doświadczania różnorodności
kultur i języków świata. Dzięki nowoczesnym narzędziom multimedialnym
każdy może stworzyć własną, indywidualną bibliotekę cyfrową, w której
mogą znaleźć się setki materiałów cyfrowych służących osobistemu
rozwojowi. Dobrym przykładem jest kształcenie języków obcych.
Podkastowa edukacja
Nowe jest piękne. Nowe stwarza wielkie możliwości. Tyle na pewno możnapowiedzieć o potencjale, jaki stwarza środowisko edukacyjne oparte o izintegrowane z nowoczesnymi narzędziami multimedialnymi iinteraktywnymi. Dobrym przykładem jest inicjatywa uruchomiona przezwładze oświatowe stanu Virginia – edukacyjny serwis podkastowy.
Bariery w rozwoju Web 2.0 w szkołach
Ostatnie raporty przynoszą ciekawe informacje na temat
tego, które narzędzia są popularne w szkołach, a które nie i dlaczego.
Uczniowie i nauczyciele często i chętnie sięgają po dostępne w sieci
serwisy społecznościowe, ale z drugiej strony różnego rodzaju bariery –
technologiczne i osobowe, przeszkadzają w szerszym wykorzystaniu
ich w klasie szkolnej.
Więcej edukacji finansowej
Rynki finansowe mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania
współczesnych gospodarek i społeczeństw. Globalny kryzys finansowy
szybko i łatwo rozprzestrzenił się na cały świat. Jednym z powodów, dla
których ma on tak szeroki zasięg, jest brak choćby podstawowej wiedzy
konsumentów na temat racjonalnego gospodarowania własnymi finansami.
Szkoły, technologie, trendy
Nowa generacja „cyfrowych“ uczniów z ich potrzebami edukacyjnymi powinna przyczynić się do redefinicji nauczania. Rosnące znaczenie technologii w życiu młodych ludzi powinno być jasnym sygnałem dla kierujących szkołami i osób odpowiedzialnych za IT, że wykorzystanie nowych technologii w szkole powinno wychodzić daleko poza ściany pracowni informatycznej.
Społeczności internetowe w życiu szkoły
Wdrażanie do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym powinno
rozpocząć się jak najwcześniej. Na każdym etapie życia, człowiek nabywa
nowe umiejętności, które następnie wykorzystywane są w rozwijaniu
kluczowych kompetencji, charakterystycznych dla danej społeczności. Im
wcześniej rozpocznie się ten proces, tym szybciej przyniesie wymierne efekty.
O nowoczesności edukacji
O nowoczesności, podobnie jak przyszłości i jakości edukacji, mówi i
pisze dziś wielu. Polska szkoła zmienia się, ale czy we właściwym kierunku? Czy polska edukacja podnosi jakość uczenia
się i jego organizowania w szkole? Czy zmienia się we właściwym zakresie? Takich pytań jest wiele, a
odpowiedź jest oczywista: szkole potrzebna jest nowoczesność edukacji!
Ostatnie komentarze