Polska debata na temat e-podręcznika nie jest jedyną, która aktualnie toczy się w Europie. W wielu krajach pomysły dotyczące funkcjonowania e-podręcznika oraz cyfryzacji szkoły są już w fazie planowania lub nawet na etapie wdrażania. Nawet jeśli polskie pomysły sformułowane w programie „Cyfrowa szkoła" mogą wydawać się, z naszej perspektywy, najbardziej rewolucyjne, to warto zauważyć, że wszędzie cyfryzację szkół uważa się za nieuniknioną i przesądzoną. Dlaczego Polska w tym procesie ma nie być liderem?
Narzędzia wspomagające naukę języka obcego online
Współczesne innowacyjne rozwiązania technologiczne w edukacji dostarczają nie tylko narzędzi do nauki języka obcego, ale również wprowadzają oraz rozwijają nowe metody nauki. Narzędzia online do wykorzystywane w e-learningu oraz urozmaicające tradycyjna metodę nauki języka obcego przedstawia poniższy opis, podzielony na ćwiczenie wszystkich umiejętności językowych oraz wzbogacony o dodatkowe formy do samodzielnej, praktycznej nauki języka.
Teatr w edukacji regionalnej najmłodszych
Publikacja „Teatr w edukacji regionalnej najmłodszych” to zbiór materiałów poseminaryjnych dla nauczycieli i edukatorów pragnących wdrażać ciekawe narzędzia dydaktyczne w edukacji regionalnej. Teksty składające się na publikację odpowiadają na pytanie jakie miejsce w edukacji dzieci wczesnoszkolnych może odgrywać teatr i region.
Narzędzia edukacyjne ucznia XXI wieku
Jakich narzędzi służących edukacji potrzebuje uczeń? Albo, dokładniej, jakimi z nich powinien się on swobodnie posługiwać opuszczając mury szkoły ponadgimnazjalnej? Zapewne większość zgodzi się, że nie ma większego znaczenia, ile wiedzy udało się nam zapamiętać podczas szkolnej nauki, lecz czy potrafimy tej wiedzy użyć posługując się rozmaitymi narzędziami i czy potrafimy zdobywać ad hoc nową wiedzę potrzebną, gdy tylko pojawi się taka potrzeba.
Hektarowy młodnik ma 4000 lat
Zadanie firmowane przez szacowne profesorskie grono z Instytutu Badań Edukacyjnych, użyte w badaniu Diagnoza Kompetencji Gimnazjalistów 2011. Gronu temu gratuluję umacniania szkolnego absurdu!
Jak efektywnie korzystać z Facebooka w szkole?
Czy media społecznościowe mogą być użytecznym narzędziem w klasie? Chociaż części nauczycielom wydaje się, że służą one uczniom do tracenia czasu, pisania głupot i rozrywki, istnieje wiele wartościowych sposobów na wykorzystanie serwisów społecznościowych w celach edukacyjnych. Pokażę to na przykładzie Facebooka.
Edukacyjna biblioteka multimedialna dla nauczycieli i uczniów
Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA) uruchomił edukacyjną bibliotekę multimedialną NINATEKA EDU. Nauczyciele i ich uczniowie po uprzednim zalogowaniu będą mogli bezpłatnie korzystać z cennych materiałów audiowizualnych i dostosowanych do nich scenariuszy lekcyjnych. Znajdziemy tu m.in. 21 filmów edukacyjnych przygotowanych dla Muzykoteki Szkolnej, a także ekskluzywne materiały z archiwów polskich studiów filmowych, Polskiego Radia, Telewizji Polskiej, instytucji kultury oraz niezależnych producentów.
Ostatnie komentarze