Zondle – znana nam wszystkim aplikacja internetowa, w której przygotowujemy interaktywne gry dla uczniów, a i oni sami mogą stworzyć gry dla siebie i kolegów. Ostatnio pojawiła się nowość – aplikacja na tablet w postaci Zondle beta. Umożliwia ona wykorzystanie strony Zondle na tablecie.fot. Aleksandra Schoen-Kamińska

Złapaliśmy okiem kamery różne zdarzenia  i... co dalej? Nagrać film na zajęcia przedmiotowe to jedno, ale zmontować wszystkie ujęcia w spójną całość, to zupełnie inne wyzwanie. Teoretycznie najprostsze zadanie mamy wtedy, gdy tylko nasze nagranie dokumentowało pewne wydarzenia. Ale z wywiadem czy filmem o obiekcie historii może już nie być tak łatwo. Jak to wszystko zmontować?fot. © Edunews.pl

Plickers to aplikacja, dzięki której możemy przeprowadzić szybką sondę w klasie lub mały test. Sprawdzi się we wszystkich sytuacjach, w których używamy metodników znanych z oceniania kształtującego. Nie oczekujmy od niej zbyt wiele, gdyż posiada jedynie najprostsze funkcje. Ma jednak jedną ogromną zaletę, do jej wykorzystania nasi uczniowie nie potrzebują żadnych urządzeń elektronicznych. Wystarczy smartfon lub tablet z dostępem do internetu dla nauczyciela i wydrukowane specjalne kody kreskowe dla uczniów.fot. Małgorzata Rabenda, SP nr 2 w Lubsku

Uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych odliczają czas do egzaminów końcowych. Nastał czas powtarzania materiału i sprawdzania wiedzy. Znowu kartkówka? A może lepiej trochę pograć w gry i przy tym czegoś się... nauczyć?fot. Think Global

Film jest niewątpliwie jedną z najczęściej wykorzystywanych form edukacyjnych. Był, jest lub będzie podstawowym nośnikiem treści merytorycznych małych (np. RoZoom na Kulturę), dużych (np. Mapa Przemian) i ogromnych projektów (np. Khan Academy) edukacyjnych. Lubią go uczniowie ponieważ daje im wielką swobodę ekspresji, coś, czego dość rzadko doświadczają na samych zajęciach. Warto zadać im projekt, którego rezultatem będzie film związany z tematem zajęć. Mamy co najmniej setki dowodów na to, że potrafią stworzyć filmowe perełki.fot. MillionYou.com

Mapy Myśli są świetnym narzędziem wspierającym uczenie się osób w każdym wieku. Można je z powodzeniem stosować w edukacji w przedszkolu, w klasach I-III, fantastyczne mapy myśli tworzą uczniowie starszych klas szkół podstawowych, pomagają zapamiętywać i porządkować informacje w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej, wreszcie – jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi wspomagających uczenie się studentów. Chcesz skorzystać? Nauczymy cię, jak tworzyć Mapy Myśli.fot. Agata Baj - www.mapymysli.pl

A gdyby tak powstało miejsce, w którym znajdą się portale z zasobami edukacyjnymi i narzędziami, wspierającymi uczenie, współpracę, czy tworzenie własnych materiałów edukacyjnych? Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza do korzystania z Wrót Wiedzy!fot. Fotolia.com

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie