Doświadczenia wielu polskich nauczycieli pokazują, że w internecie mogą oni znaleźć odpowiednie narzędzia do przygotowania elementów e-lekcji z dowolnego tematu. Jedyne, co ich może ograniczać, to czas spędzony nad przygotowaniem materiałów edukacyjnych. Nagrodą natomiast będzie z jednej strony rozwinięcie pewnych umiejętności cyfrowych, a z drugiej stworzenie dokładnie takiego materiału, jakiego potrzebują na zajęciach.fot. Fotolia.com

Dobra gra to taka, która da się zmodyfikować w zależności od potrzeb grającego. Jeśli znacie zasady gry w Makao, bez trudu będziecie mogli zagrać w UNO. Jeśli uruchomicie wyobraźnię, zamienicie tę grę w kilka innych, również edukacyjnych rozgrywek.fot. Joanna Apanasewicz, Superbelfrzy RP

Pracujesz z projektem? Masz mnóstwo pomysłów, a jeszcze więcej prac gromadzących się z szybkością światła? Potrzebujesz dobrego narzędzia interaktywnego, które pomoże ogarnąć całość? Poznaj z nami internetową aplikację Pearltress.fot. Pearltrees

Ze względu na zbliżający się termin egzaminu gimnazjalnego, postanowiłam pomóc moim trzecioklasistom w niecodzienny sposób. Młodzież bardzo dużo czasu spędza przed komputerem niekoniecznie z pożytkiem dla nich, dlatego też postanowiłam zrobić wszystko, żeby ten czas był dla nich wartościowy.fot. Lino - iTunes

Jak radzić sobie z nadmiarem makulatury? To proste. Z pomocą przychodzi nam Google Classroom – darmowa aplikacja w ramach pakietu Google Apps dla Szkół. W aplikacji nauczyciele tworzą wirtualne klasy i mają możliwość elektronicznie zadawać, zbierać i oceniać prace, a wszystko to opiera się o zintegrowane narzędzia Google – dokumenty, dysk i gmail. Wszystko przejrzyście i w jednym miejscu.fot. Fotolia.com

Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor zrealizowało projekt „Historia dla najmłodszych”. Naszym zamierzeniem było przekazanie dzieciom w wieku od 5 do 10 lat, w atrakcyjny sposób, wybranych zdarzeń z dziejów Polski. Połączyliśmy więc bajkę z historią, piękną muzykę oraz całe bogactwo dźwięków z opowieścią i podaliśmy w formie słuchowiska radiowego.fot. historiadladzieci.pl

Jeśli jesteś nauczycielem języka obcego, to możesz już tworzyć własne, wirtualne klasy w Duolingo, jednej z najpopularniejszych platform językowych na świecie. Dzięki temu możesz śledzić postępy swoich uczniów, których do nauki dopingują zbierane punkty i kolejne “Lingoty” (lokalna duolingowa waluta).fot. Marcin Zaród

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie