Pracujesz z projektem? Masz mnóstwo pomysłów, a jeszcze więcej prac gromadzących się z szybkością światła? Potrzebujesz dobrego narzędzia interaktywnego, które pomoże ogarnąć całość? Poznaj z nami internetową aplikację Pearltress.fot. Pearltrees

Ze względu na zbliżający się termin egzaminu gimnazjalnego, postanowiłam pomóc moim trzecioklasistom w niecodzienny sposób. Młodzież bardzo dużo czasu spędza przed komputerem niekoniecznie z pożytkiem dla nich, dlatego też postanowiłam zrobić wszystko, żeby ten czas był dla nich wartościowy.fot. Lino - iTunes

Jak radzić sobie z nadmiarem makulatury? To proste. Z pomocą przychodzi nam Google Classroom – darmowa aplikacja w ramach pakietu Google Apps dla Szkół. W aplikacji nauczyciele tworzą wirtualne klasy i mają możliwość elektronicznie zadawać, zbierać i oceniać prace, a wszystko to opiera się o zintegrowane narzędzia Google – dokumenty, dysk i gmail. Wszystko przejrzyście i w jednym miejscu.fot. Fotolia.com

Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor zrealizowało projekt „Historia dla najmłodszych”. Naszym zamierzeniem było przekazanie dzieciom w wieku od 5 do 10 lat, w atrakcyjny sposób, wybranych zdarzeń z dziejów Polski. Połączyliśmy więc bajkę z historią, piękną muzykę oraz całe bogactwo dźwięków z opowieścią i podaliśmy w formie słuchowiska radiowego.fot. historiadladzieci.pl

Jeśli jesteś nauczycielem języka obcego, to możesz już tworzyć własne, wirtualne klasy w Duolingo, jednej z najpopularniejszych platform językowych na świecie. Dzięki temu możesz śledzić postępy swoich uczniów, których do nauki dopingują zbierane punkty i kolejne “Lingoty” (lokalna duolingowa waluta).fot. Marcin Zaród

Nauczyciel zobowiązany jest do podnoszenia swoich kwalifikacji, doskonalenia zawodowego. Wielu z nas robi to z przyjemnością, zwłaszcza gdy trafia na szkolenie spełniające nasze oczekiwania. Jakie to są szkolenia? Związane z hobby... jakim jest nauczanie, nowymi trendami w edukacji... prowadzone przez fachowców w interesujący sposób. Wtedy uczymy się z uśmiechem na twarzy. Dobrze o tym pamiętać, gdy sami prowadzimy lekcje.fot. Jolanta Okuniewska

Ciekawa lekcja to taka, kiedy uczniowie wychodząc z sali nadal komentują to, co się wydarzyło. Często eksperci edukacyjni pracują i tworzą różne metody pracy na lekcjach. Myślę, że nie ma idealnych metod, bo najlepszą metodą to jestem ja jako nauczyciel! Tworzę lekcję, która jest i musi być wypadkową wielu zdolności i osobistych predyspozycji. Ktoś kto nie ma talentu do improwizowania, dobrej lekcji nie zrobi, gdyż uczniom trzeba coś pokazać, zainspirować ich, a podanie samej instrukcji tego nie uczyni.fot. Marcin Paks, CC-BY-SA

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie