Na czas Świąt Wielkanocy sięgniemy po nieco lżejsze tematy. Bob
Harrison, konsultant Brytyjskiej Agencji ds. Nowych Technologii
Edukacyjnych, opracował test dla pedagogów, sprawdzający, w jakim
stopniu korzystają oni z technologii
informacyjno-komunikacyjnych, do których są przyzwyczajeni i których używają ich uczniowie.
Za mało ICT w edukacji
Technologie informacyjno-komunikacyjne, które towarzyszą nam na co dzień, ciągle w zbyt małym stopniu są wykorzystywane jako narzędzia wspierające nauczanie. Ich potencjał edukacyjny jest ogromny, ale często edukatorzy i uczniowie nie potrafią go skutecznie wykorzystać. Czy problemem jest brak wiedzy, czy niska świadomość korzyści z użycia ICT w edukacji?
Interaktywne tablice dla kujawsko-pomorskich szkół
Samorządy regionalne są coraz bardziej świadome potrzeb uczniów i szkół
w zakresie nowoczesnej edukacji i starają się podejmować szeroko
zakrojone działania na rzecz modernizacji placówek oświatowych. W roku
szkolnym 2010/2011 do każdej klasy pierwszej, drugiej i trzeciej szkoły
podstawowej w województwie kujawsko-pomorskim trafią nowoczesne tablice
interaktywne.
Przekonać do gier edukacyjnych
Czy gry mogą stać się powszechnie wykorzystywanym narzędziem
edukacyjnym? Przekonani są o tym twórcy inicjatywy ENGAGE Learning –
europejskiej sieci organizacji z dwunastu krajów członkowskich UE,
którzy od ponad roku realizują projekt badawczo-szkoleniowy przekonując
nauczycieli, że warto wprowadzić komputerowe gry edukacyjne na zajęcia
lekcyjne.
Wizualizacja wiedzy w szkole
Dla młodzieży codziennie
korzystającej z różnych mediów, obraz odgrywa szczególną rolę w
zapamiętywaniu informacji, wydarzeń, czy też nowych pojęć. Łatwiej
będzie przypomnieć sobie np. nazwę owocu w obcym języku, kiedy go
zobaczymy, powąchamy, a nawet spróbujemy. Umożliwienie odbioru jednej
informacji przez różne zmysły zwiększa szanse na jej
zapamiętanie.
Laptop i projektor w każdej klasie
O programie „Laptop dla każdego ucznia“ pewnie nikt już dziś w Polsce
nie pamięta. Pomysł upadł, zanim jeszcze zaczął się na dobre
krystalizować. Był nie do końca przemyślany,
zaprezentowany w pośpiechu i raczej na fali euforii. Ale sama
inicjatywa nie jest zła. Trzeba ją tylko lepiej przygotować. I przyjąć
nieco inne założenia, na przykład takie, jak w Irlandii.
10 podpowiedzi dla edukatora epoki cyfrowej
Prawdopodobnie wielu nauczycieli zmaga się z tym problemem: mówią do
uczniów i spostrzegają, że ci nic nie rozumieją. Czy nauczyciele mówią jakimś innym językiem, czy też uczniowie w ogóle nie
starają się zrozumieć przekazu? Może rozwiązanie problemu leży w
zmianie sposobu komunikowania się, nie tylko podczas lekcji,
ale i poza szkołą? Co nauczyciel może zmienić?
Ostatnie komentarze
Przepraszam bardzo, ale tytuł i wstęp wprowadza w błąd.
Mindo jest rodzajem odpłatnej Inter...