Szkoły mogą być bogato wyposażone w nowoczesne urządzenia
i oprogramowanie, a mimo to ich uczniowie nie będą w stanie radzić
sobie w cyfrowym świecie. Powód: nie zostali
nauczeni efektywnego korzystania z technologii podczas kilku lat edukacji szkolnej, zaś ich umiejętności
ograniczają się do pewnego zestawu prostych czynności.
Internetowy dzienniczek ucznia
Coraz więcej firm informatycznych proponuje szkołom elektroniczne bazy
danych. Stary i szacowny dziennik ocen doczekał się wsparcia ze strony
nowych technologii. Za pomocą internetu rodzice mogą sprawdzać jak uczą
się ich dzieci, odczytać uwagi nauczycieli, uzyskać informację o życiu
klasy. To ułatwi kontakt ze szkołą – twierdzą zwolennicy projektu.
Telefony komórkowe pomogą zatrzymać epidemię
W Polsce w sieci możemy znaleźć dziesiątki różnych wewnętrznych
szkolnych regulacji zakazujących uczniom przynoszenia i korzystania z
telefonów komórkowych. W Japonii, wręcz przeciwnie, każdy telefon
traktowany jest jak narzędzie, które może uratować niejedno życie.
Jeśli tylko wszyscy zostaną odpowiednio nauczeni, jak w pełni
wykorzystać jego funkcje.
Sztuka historii online
Nauczyciele historii mają do dyspozycji coraz ciekawsze zasoby
edukacyjne w internecie i w postaci różnych multimedialnych pomocy
naukowych. Mają już chyba wszelkie narzędzia do tego, aby uczynić z ich
lekcji ciekawe, rozwijające i twórcze zajęcia na temat cywilizacji
człowieka, uczące interpretacji zmieniającego się na przestrzeni wieków
świata.
Podkastowa edukacja
Nowe jest piękne. Nowe stwarza wielkie możliwości. Tyle na pewno możnapowiedzieć o potencjale, jaki stwarza środowisko edukacyjne oparte o izintegrowane z nowoczesnymi narzędziami multimedialnymi iinteraktywnymi. Dobrym przykładem jest inicjatywa uruchomiona przezwładze oświatowe stanu Virginia – edukacyjny serwis podkastowy.
Nowe technologie w edukacji
Nie ma skutecznej edukacji bez nowych technologii. Tradycyjne formy
nauczania nie są akceptowane przez uczniów, zaś
konsekwencje trzymania się ich przez nauczycieli widać po
wynikach egzaminów, z roku na rok coraz słabszych. Jak
sprawić, żeby system edukacji zaczął efektywniej i na szeroką skalę
korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych?
Lekcje o mieście z nowej perspektywy
Nauka historii, biologii, fizyki, matematyki czy informatyki w
stołecznych szkołach może być bardziej interesująca, bo będzie
dotyczyła miejsc, które są dobrze znane uczniom. Nauczyciele
wykorzystując specjalnie przygotowane scenariusze zajęć pokażą uczniom
miasto i jego przestrzeń z nowej perspektywy. Wykorzystają w tym celu
zdjęcia lotnicze i satelitarne.
Ostatnie komentarze
Też pozdrawiam.
Jeśli celem jest czytanie Szekspira w oryginale i dyskus...