Gry komputerowe i wideo są takimi samymi narędziami edukacyjnymi jak
każde inne i powinny być szeroko wykorzystywane w klasie szkolnej jako
ważne formy wspierające proces edukacji – uważają innowatorzy edukacyjni
i naukowcy z brytyjskiej organizacji badawczej Futurelab w nowym raporcie
„Możliwości uczenia się w grach komputerowych“.
E-dzienniki wkraczają do szkół
Od września szkoły mogą zrezygnować z tradycyjnych, papierowych
dzienników lekcyjnych i zastąpić je elektronicznymi. W lipcu Minister Edukacji Narodowej podpisała nowelizację stosownego
rozporządzenia w tej sprawie. Oznacza to, że rodzice będą mogli na
bieżąco – na przykład poprzez Internet - śledzić wyniki nauki swoich
dzieci, a także sprawdzać ich frekwencję na lekcjach.
Internetowy dzienniczek ucznia
Coraz więcej firm informatycznych proponuje szkołom elektroniczne bazy
danych. Stary i szacowny dziennik ocen doczekał się wsparcia ze strony
nowych technologii. Za pomocą internetu rodzice mogą sprawdzać jak uczą
się ich dzieci, odczytać uwagi nauczycieli, uzyskać informację o życiu
klasy. To ułatwi kontakt ze szkołą – twierdzą zwolennicy projektu.
Poznaj świat w wirtualnym laboratorium
Technologie cyfrowe są coraz tańsze i oferują wielkie możliwości
wspierania procesu uczenia się w szkołach. Nie chodzi tu jednak tylko o
proste rozwiązania, jak komputery i tablice interaktywne, na których
wyświetlane są różne treści, gry, filmy, ale o coś więcej. Wirtualne
światy nadają się świetnie do realizacji badań i dokonywania
eksperymentów naukowych.
Sztuka historii online
Nauczyciele historii mają do dyspozycji coraz ciekawsze zasoby
edukacyjne w internecie i w postaci różnych multimedialnych pomocy
naukowych. Mają już chyba wszelkie narzędzia do tego, aby uczynić z ich
lekcji ciekawe, rozwijające i twórcze zajęcia na temat cywilizacji
człowieka, uczące interpretacji zmieniającego się na przestrzeni wieków
świata.
Potrzeba edukacji technologicznej
Szkoły mogą być bogato wyposażone w nowoczesne urządzenia
i oprogramowanie, a mimo to ich uczniowie nie będą w stanie radzić
sobie w cyfrowym świecie. Powód: nie zostali
nauczeni efektywnego korzystania z technologii podczas kilku lat edukacji szkolnej, zaś ich umiejętności
ograniczają się do pewnego zestawu prostych czynności.
Nowe technologie w edukacji
Nie ma skutecznej edukacji bez nowych technologii. Tradycyjne formy
nauczania nie są akceptowane przez uczniów, zaś
konsekwencje trzymania się ich przez nauczycieli widać po
wynikach egzaminów, z roku na rok coraz słabszych. Jak
sprawić, żeby system edukacji zaczął efektywniej i na szeroką skalę
korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych?
Ostatnie komentarze
Przepraszam bardzo, ale tytuł i wstęp wprowadza w błąd.
Mindo jest rodzajem odpłatnej Inter...