Program Szkoła z Klasą 2.0 ma na celu wsparcie rozwoju edukacji szkolnej w epoce Google’a, Wikipedii, gier komputerowych i komórek. 10 marca odbyła się konferencja podsumowująca I etap akcji, w którym szkoły: nauczyciele, dyrektorzy, uczniowie oraz rodzice mieli opracować zestaw zasad korzystania z technologii komunikacyjno – informacyjnych w nauczaniu i uczeniu.
Narzędzia T-I-K w projekcie gimnazjalnym
Większość projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach i na uczelniach może być wzbogacona dzięki wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych, Dotyczy to również projektu gimnazjalnego. Racjonalne włączanie nowoczesnych technologii w proces zarządzania projektem ma istotny wpływ na zwiększenie jakości komunikacji i skuteczności działań.
Japończycy przygotowują szkoły do technologicznego skoku
Jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie krajów świata –
Japonia – rozpoczyna pilotażowy projekt „szkoły przyszłości“. Pomimo
statusu lidera w technologii, japoński system oświaty nie wykorzystywał
potencjału TIK/ICT w edukacji, dając się wyprzedzić w edukacyjnych
innowacjach m.in. Korei Południowej, Singapurowi czy Wielkiej Brytanii.
Komputery w naszych kieszeniach
Jedna z tez głoszonych przez ekspertów od technologii edukacyjnych
brzmi: tradycyjne komputery to przeszłość. Wkrótce każdy uczeń
będzie miał własny kieszonkowy mini-komputer, towarzyszący mu na co
dzień, także w szkole. Widok powolnego i słabo
oprogramowanego "pudła" komputera stacjonarnego w pracowni szkolnej, będzie budził co najmniej mieszane uczucia.
Szkolne muzeum komputerowe
Jestem nauczycielem z długoletnim stażem, mam kontakt z wieloma szkołami (szkoły średnie) i nie mogę się zgodzić z tezą, iż z komputeryzacją w szkołach jest OK, a gorzej jest z informatyzacją (patrz: Po co komu technologia informacyjna w szkole). To, że w latach 2002-2008 polskie szkoły wyposażono w znaczącą ilość pracowni komputerowych to jeszcze nie wszystko.
Smartfony podbijają uczelnie?
Smartfony zdobywają amerykańskie uczelnie. Cieszą się coraz większą popularnością wśród
prowadzących zajęcia i studentów – jako narzędzie komunikowania się, ale także
jako narzędzia służące nauce i ułatwiające studiowanie. Naukowcy z ośrodka badań nad edukacją Educause uważają, że mobilne narzędzia będą miały coraz większy wpływ na uczących i studiujących.
Po co komu technologia informacyjna w szkole?
Pozornie pytanie to jest nieaktualne. Wszyscy wiedzą, że komputery to codzienność, a informatyka lub technologia informacyjna to przedmioty obowiązkowe w szkołach. Czy jest nad czym się zastanawiać? Chciałbym postawić tezę, że odpowiedź na pytanie nie została udzielona w pełni, a polska oświata nie przemyślała do końca implikacji, jakie niesie z sobą TIK.
Ostatnie komentarze