Uczniowie i nauczyciele, którzy przybyli do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie na Festiwal Projektów programów „Szkoła z klasą 2.0“ i „Młody obywatel“, łącznie przejechali 14 tysięcy kilometrów. Gdyby policzyć, ile czasu finaliści spedzili łącznie nad projektami, byłoby to około 19 lat. Wczoraj ponad 50 projektów zaprezentowano na podsumowaniu obu programów.
Skype dla nauczycieli
Dla nauczycieli (zwłaszcza języków obcych) Skype na całym świecie jest dużym ułatwieniem w edukacyjnej działalności. Pozwala połączyć się z uczniem w każdym miejscu świata, gdy tylko jest dostęp do internetu. Teraz Skype przygotował dla nauczycieli nowe narzędzia współpracy i ułatwił kontaktowanie się ze społecznością międzynarodową. Nic tylko współpracować...
Telefon komórkowy w szkole: wróg czy sprzymierzeniec nauczyciela?
Telefony komórkowe stały się nieodzownym gadżetem młodych ludzi, którzy należą do pokolenia cyfrowych tubylców (Marc Prensky). Tymczasem nauczyciele, którzy nie są przygotowywani do stosowania nowoczesnych multimediów w nauczaniu, stanowią pokolenie cyfrowych imigrantów i stąd moim zdaniem wziął się surowy zakaz używania czy przynoszenia komórek do szkół.
Uradzili w Radzie Europy, że WI-FI jest szkodliwe dla uczniów...
Nie, to nie 1 kwietnia. To jest prawdziwe europejskie
reality (show). Otóż eksperci Rady Europy (międzynarodowej organizacji
rządowej, skupiającej większość państw Europy) zaproponowali niedawno
projekt rekomendacji dla krajów członkowskich, aby w szkołach zabronić
używania Wi-Fi i telefonów komórkowych. Pewnie chcieli dzieciom zrobić taki prezent na 1 czerwca.
Stanowisko KOED w sprawie rządowego programu "Cyfrowa szkoła"
W związku z konsultacjami społecznymi Ministerstwa Infrastruktury, Koalicja Otwartej Edukacji (KOED) zaleca całościowe podejście do kwestii
rozwoju cyfryzacji polskich szkół, obejmujące zarówno zadania
infrastrukturalne, rozwój sieci i wyposażenia w sprzęt cyfrowy, jak i
rozwój zasobów edukacyjnych oraz wspieranie cyfrowych kompetencji
uczniów i nauczycieli.
Mamy problem z TIK w szkołach?
Niewątpliwie dużym problemem, z jakim mamy do czynienia w szkołach w związku z upowszechnianiem nowoczesnych technologii w nauczaniu jest nienajlepsze wyposażenie naszych szkół w sprzęt komputerowy. W 2008 zakończyła się akcja wyposażania szkół w pracownie, zaś te instalowane od roku 2002 powoli zamierają z racji swojego wieku i wydajności. Mamy problem?
Nauka matematyki? Tylko z wykorzystaniem komputerów!
W świetnym francuskim filmie “Klasa“ (2008 r.) pojawia się scena, gdy szkolny matematyk przedstawia się na forum pokoju nauczycielskiego: „Witajcie, uczę w tej szkole, jak liczyć. Czasem też uczę matematyki“. Zapewne także nasi uczniowie zdziwiliby się, gdybyśmy powiedzieli im, że matematyka ma niewiele wspólnego z tabliczką mnożenia...
Ostatnie komentarze