Nowe technologie przynoszą przełom na uczelniach - odkąd wprowadzono narzędzia zapamiętujące ruch i symulatory, nauka pewnych umiejętności stała się dużo łatwiejsza, tańsza, a przede wszystkim bardziej bezpieczna. Szczególnie w zawodach, które wymagają długiego kształcenia praktycznego w trudnych warunkach, jak w przypadku ratownictwa.
Innowacyjna Szkoła zaprasza
Nowy Tomyśl, miejscowość położona w pobliżu jednej z nielicznych polskich autostrad zyskała nowy znak rozpoznawczy. Dyrekcja gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego wraz z nauczycielami, w porozumieniu z lokalnymi władzami, już po raz piaty organizują ogólnopolską Konferencję Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych, czyli KASSK.
Miejsce nowych technologii w edukacji
Odbyła się dyskusja o kształcie polskiej oświaty. Zorganizowane zostały setki spotkań trwających setki godzin. Uzgodniono kształt reformy programowej, co należy uznać za duży sukces. A jednak trudno się cieszyć. Można niestety porównać efekt tej ciężkiej pracy do próby budowania mitycznej wieży Babel. Czy należy spodziewać się, że ta konstrukcja też się zawali?
Nauczanie szyte na miarę
Najnowsze technologie umożliwiają dobieranie metod i strategii uczenia szytych na miarę uczniów – ich potrzeb, umiejętności i zainteresowań. Już dawno udowodniono, że każdy z nas ma swój własny, unikalnym styl uczenia się. Warto zadbać, żeby szkoła zapewniała każdemu uczniowi możliwość efektywnego wykorzystania swojego naukowego potencjału.
Mobilna nauka przyszłością edukacji
Wszyscy, którzy uważają, że nauczanie przez komórkę to fanaberia czy najwyżej moda, powinni zastanowić się nad zmianą zdania. Kilka tygodni temu w Waszyngtonie odbyła się pierwsza w historii konferencja w całości poświęcona korzyściom, jakie już przyniosło wykorzystanie telefonów komórkowych w edukacji. Według niektórych to nie trend – to przyszłość kształcenia.
Grunt to dobry projekt
Praca metodą projektu wzmaga zainteresowanie uczniów i powoduje, że wzrasta ich motywacja do nauki. Dzięki aktywnemu uczestnictwu, młodzież lepiej przyswaja informacje, niż kiedy uczestniczy w zajęciach opartych na wykładzie nauczyciela. Dzięki projektom uczniowie mogą na chwilę oderwać się od szkolnej rutyny i zobaczyć, że nauka może być ciekawą przygodą.
Informatyzacja szkoły może być krokiem wstecz. Dwie synergie
Wreszcie jest: szkoły mają komputery i Internet, podstawowa technologiczna infrastruktura została zbudowana, teraz czas pracuje dla nas, czy tak? Nader często bywa odwrotnie. Dominujące w polskim systemie edukacji metody wykorzystania TI w procesie dydaktycznym mogą utrudniać osiąganie strategicznych celów kształcenia lub wręcz oddalać od ich realizacji.
Ostatnie komentarze