- 101. Parki rozrywki jako przestrzenie Edutainment
- (Nauka i zabawa)
- Edukacja poprzez zabawę sprzyja rozwojowi dzieci i młodzieży. Od ponad dekady w Stanach Zjednoczonych popularne są tzw. Edutainment Center, czyli parki rozrywki, w których to dzieci odgrywają główne role, ...
- Utworzone: 01-02-2008
- 102. Edutainment na świecie (4): Ulica Sezamkowa
- (Nauka i zabawa)
- ... i rozpoznawalnych programów Edutainment, świetnie łączącym elementy rozrywki z treściami edukacyjnymi. Ulica Sezamkowa jest znana przede wszystkim dzięki Mupetom, oryginalnym kukiełkom stworzonym przez ...
- Utworzone: 30-01-2008
- 103. Poradnik dla twórców pro-zdrowotnych programów Edutainment
- (Nauka i zabawa)
- Od wielu lat najpowszechniejsze zastosowanie Edutainment dotyczy ochrony zdrowia. Głównym producentem programów pro-zdrowotnych (najczęściej w formie seriali, tzw. oper mydlanych) są Stany Zjednoczone. ...
- Utworzone: 20-01-2008
- 104. Edutainment na świecie (3): Jasoos Vijay
- (Nauka i zabawa)
- Serial telewizyjny Edutainment o przygodach detektywa Vijay cieszył się wielką popularnością w Indiach. Program obejrzało łącznie blisko 200 milionów mieszkańców tego kraju, chociaż nie był to klasyczny ...
- Utworzone: 20-01-2008
- 105. Edutainment na świecie (2): The Yellow Card
- (Nauka i zabawa)
- Programy Edutainment są dobrym narzędziem do kształtowania postaw społecznych w obszarze ochrony i profilaktyki zdrowia, co potwierdzają liczne sukcesy programów realizowanych w Ameryce Południowej, Afryce, ...
- Utworzone: 10-01-2008
- 106. Konsumenci chcą więcej Internetu
- (Konsumencka)
- Konsumenci, młodzi i starzy, wierzą w Internet i chcą go coraz więcej. W domu, w pracy, w podróży. Internet staje się powoli niezbędnym narzędziem w codziennym życiu bez którego niektórym trudno żyć i ...
- Utworzone: 02-01-2008
- 107. Krótka historia współczesnego Edutainment
- (Nauka i zabawa)
- Historia współczesnego Edutainment liczy sobie „zaledwie” kilkadziesiąt lat. Dzięki rozwojowi środków masowego przekazu możemy zaobserwować siłę i skuteczność tej metody edukacji społecznej. W ten sposób ...
- Utworzone: 01-01-2008
- 108. Edutainment jako narzędzie edukacji społecznej
- (Nauka i zabawa)
- Edutainment z wykorzystaniem środków masowego przekazu jest dziś jednym narzędzi zmniejszania nierówności w dostępie do nowoczesnej wiedzy i cyfrowych technik informacyjno-komunikacyjnych. W ten sposób ...
- Utworzone: 01-01-2008
- 109. Edutainment albo edukacja rozrywkowa
- (Nauka i zabawa)
- Istotą działań typu Edutainment jest połączenie edukacji z rozrywką. Mottem tzw. edukacji rozrywkowej jest stwierdzenie „uczyć bawiąc”. Wskazuje to na odpowiednią hierarchię ważności. Przez Edutainment ...
- Utworzone: 01-01-2008
- 110. Edutainment na świecie (1): The Archers
- (Nauka i zabawa)
- ... Edutainment to najstarszy program tego typu na świecie. Pierwsze eksperymentalne odcinki programu, BBC nadało w Wielkiej Brytanii w 1950 roku. Ówczesny producent programu Godfrey Baseley pracował ...
- Utworzone: 01-01-2008
- 111. Edutainment a recycling
- (Nauka i zabawa)
- Nie wiadomo, co jest najważniejszym wątkiem w ekologii – globalne ocieplenie, które wyrosło na medialny problem numer 1 dzięki dokumentowi Ala Gore „Niewygodna prawda”, autostrada przez Rospudę, czy gigantyczne ...
- Utworzone: 01-09-2007
- 112. Edutainment made in Kopernik
- (Nauka i zabawa)
- Eksperymentuj z nauką – 7 lipca br. w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie otwarta została interaktywna wystawa Centrum Nauki Kopernik, której celem jest zainteresowanie mieszkańców stolicy nauką i eksperymentami ...
- Utworzone: 10-07-2007
- 113. Edutainment w walce z rakiem
- (Nauka i zabawa)
- ... się z chorobą. Na pomysł takiego Edutainment wpadł Pam Omidyar, założyciel Hope Lab – pozarządowej organizacji, która łączy szczegółowe badania z innowacyjnymi rozwiązaniami mającymi na celu poprawę ...
- Utworzone: 01-07-2007
- 114. Młodzież jako konsumenci informacji (2)
- (Badania)
- World Association of Newspapers oraz firma badawcza D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu „Youth Media DNA” - badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. ...
- Utworzone: 02-06-2007
- 115. Młodzież jako konsumenci informacji (1)
- (Badania)
- World Association of Newspapers oraz firma D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. Celem projektu badawczego „Youth ...
- Utworzone: 02-06-2007
- 116. Dzieci coraz ważniejszym konsumentem
- (Konsumencka)
- Dzieci wydają w Polsce ponad 300 mln złotych miesięcznie – wynika z wyliczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), dotyczących 6 milionów dzieci w wieku 7-18 lat. Urząd zwraca uwagę na to, ...
- Utworzone: 02-06-2007
- 117. Sztuczna inteligencja a dzieci – wskazówki dla nauczycieli i opiekunów
- (ICT / TIK)
- ... takie dokumenty, uwzględniając zalecenia, np. UNESCO lub WEF. Jakie pomysły wykorzystać na zajęciach z dziećmi? 1. Czym jest AI i jak się uczy? Na początku możemy z dziećmi porozmawiać o tym, gdzie ...
- Utworzone: 26-04-2024
- 118. Zaczynaj z wizją końca
- (Opinie)
- ... kiedy wreszcie na moment zostaje zatrzymany, może odpowiedzieć na ważne skądinąd pytanie, dlaczego jego taczka jest pusta: Tyle się dzieje, że nie ma czasu załadować. Bycie osobą ważną, poważaną, odbieraną ...
- Utworzone: 25-04-2024
- 119. Organizacja wycieczek klasowych
- (Rady i inspiracje)
- ... dostrzegam w takim zachowaniu braku spójności pomiędzy tym co mówię a tym co robię. Zdarza nam się natomiast dość często iść na pizzę do lokalnej knajpki. W moim przekonaniu jest to doskonały moment na ...
- Utworzone: 24-04-2024
- 120. Narzędzia TIK w nauczaniu matematycznym
- (ICT / TIK)
- Narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) stały się nieodłącznym elementem edukacyjnych przedsięwzięć. Służą różnym celom – integrują, pozwalają pracować zdalnie, oferują platformy rozwijajace ...
- Utworzone: 23-04-2024
Ostatnie komentarze