Uczenie z komputerem zapisano w nowej podstawie programowej nauczania. Zawiera ona zapis o obowiązku kształcenia uczniów w zakresie pracy z komputerem i stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych już od Iklasy szkoły podstawowej. Trzeba o tym stale przypominać, aby nikt z nauczycieli w szkołach o tym nie zapominał.
iNauczanie
Młodzież z generacji "i" - urodzeni po 1990 roku użytkownicy
tych cudownych urządzeń, w nazwie których dominuje "i" - iPodów,
iPhoneów, Wii - wymaga innego podejścia w nauczaniu. Nazwijmy je: iNauczaniem, które to pojęcie
kryje wiele znaczeń. Innowacyjne? Inne? Może spersonalizowane,
zindywidualizowane, odnosząc się do tego "i" z języka angielskiego?
Test nowoczesnego nauczyciela
Na czas Świąt Wielkanocy sięgniemy po nieco lżejsze tematy. Bob
Harrison, konsultant Brytyjskiej Agencji ds. Nowych Technologii
Edukacyjnych, opracował test dla pedagogów, sprawdzający, w jakim
stopniu korzystają oni z technologii
informacyjno-komunikacyjnych, do których są przyzwyczajeni i których używają ich uczniowie.
Kształcenie wspomagane przez technologie w walce z wykluczeniem społecznym
Coraz częściej przechodzimy do cyberprzestrzeni. Technologie
informacyjno-komunikacyjne (ICT) stały się częścią naszego życia i
przenikają wiele aspektów naszej działalności, takich jak środowiska
pracy, codzienne komunikacje i relacje, załatwianie spraw
administracyjnych. Stały się głównym priorytetem i siłą napędową
polityki, gospodarki oraz edukacji.
Powstaje szkoła przyszłości
Już we wrześniu w Słupsku rozpocznie działalność pierwsza w Polsce i
jedna z nielicznych na świecie szkół promująca innowacyjny, oparty na
nowych technologiach model kształcenia. Tworzona jest ona przez
doświadczonych pedagogów, którzy skutecznie wykorzystują narzędzia cyfrowe i elektroniczne w nauczaniu, przyczyniając się do podnoszenia jakości edukacji w szkole.
Globalna mobilna uczelnia
Czy szkoły wyższe mogą szybciej rozwijać się dzięki mobilnym
technologiom? Co mogą dzięki nim zyskać studenci i kadra akademicka? Czy
potrzeba wielkich inwestycji, aby poprawić zarządzanie informacją i wiedzą
w uczelni? Jak pokazuje przykład z University of Washington
w Seattle, czasem wystarczy niewielka innowacja, a skok jakościowy już
jest olbrzymi.
Kursy hybrydowe potwierdzają skuteczność
Coraz więcej uczelni wyższych w Stanach Zjednoczonych myśli nad szerszym
wykorzystaniem metody mieszanej w programie nauczania. Doświadczenia płynące z wielu uniwersytetów są pozytywne. Z badań
jakościowych wynika, że zastosowanie dwóch różnych metod nauczania w
trakcie kursu – tradycyjnej i edukacji online – działa
mobilizująco na studentów.
Ostatnie komentarze