Samorządy regionalne są coraz bardziej świadome potrzeb uczniów i szkół
w zakresie nowoczesnej edukacji i starają się podejmować szeroko
zakrojone działania na rzecz modernizacji placówek oświatowych. W roku
szkolnym 2010/2011 do każdej klasy pierwszej, drugiej i trzeciej szkoły
podstawowej w województwie kujawsko-pomorskim trafią nowoczesne tablice
interaktywne.
Eksperymenty z e-learningiem szkolnym
Dotychczas zastosowanie metody e-learningu w edukacji na poziomie
podstawowym i średnim koncentrowało się raczej wokół
fragmentów programu na niektórych przedmiotach. Ale to
może się zmienić, ponieważ na świecie mamy do czynienia z coraz
odważniejszymi projektami. Nad szerokim, trzyletnim pilotażem
pracują właśnie władze oświatowe Hong-Kongu.
Podziel się wiedzą. Zaprojektuj swój kurs e-learning
E-learning jest skuteczną metodą nauczania, skutecznie uzupełniającą i
poszerzającą edukację szkolną. Młodzi ludzie chętnie korzystają z
edukacyjnych zasobów internetu, zdobywając praktyczną wiedzę, której
nie zdobyli w szkole. Teraz uczniowie
i nauczyciele szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych mają możliwość projektowania własnych kursów.
Wizualizacja wiedzy w szkole
Dla młodzieży codziennie
korzystającej z różnych mediów, obraz odgrywa szczególną rolę w
zapamiętywaniu informacji, wydarzeń, czy też nowych pojęć. Łatwiej
będzie przypomnieć sobie np. nazwę owocu w obcym języku, kiedy go
zobaczymy, powąchamy, a nawet spróbujemy. Umożliwienie odbioru jednej
informacji przez różne zmysły zwiększa szanse na jej
zapamiętanie.
Jakiej matematyki potrzebujemy w epoce cyfrowej?
Program nauczania matematyki oparty jest na arytmetyce i algebrze. Wszystko prowadzi do jednego zagadnienia: analizy matematycznej. Tymczasem na tym miejscu powinna znaleźć się statystyka. Dziś potrzebujemy przejść z matematyki klasycznej, "analogowej" do nowoczesnej, „cyfrowej“ - przekonuje Profesor Arthur Benjamin, w wystąpieniu z serii TEDTalks.
Od przedszkola do innowatora
Zmiana sposobu kształcenia uczniów i studentów jest jednym z warunków
rozwoju kreatywności i innowacyjności społeczeństwa - uznali
uczestnicy debaty "Strategia rozwoju polskiej nauki", która odbyła się
23 listopada podczas konferencji "Przez edukację - do
innowacji. Od przedszkola do innowatora" zorganizowanej przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska.
Komórki, nie tylko szare, na zajęciach
Telefon komórkowy zaliczony został przez pedagogów i dyrekcję szkół do
głównych wrogów szkolnej edukacji. Czy słusznie? Można dostrzegać
negatywne strony jego obecności na zajęciach, ale wówczas nigdy nie dostrzeżemy w nim
narzędzia, za pomocą którego można uczyć. Na szczęście są na świecie
nauczyciele, którzy używają telefonów w klasie, aby mimo
wszystko... uczyć.
Ostatnie komentarze
Też pozdrawiam.
Jeśli celem jest czytanie Szekspira w oryginale i dyskus...