innowacje w edukacjiW Polsce w szkołach trzymają się jeszcze mocno tradycyjne podręczniki w papierowym wydaniu, choć mocno już obudowywane przez wydawców edukacyjnych materiałami multimedialnymi. Tymczasem w Korei Południowej rząd zdecydował, że w najbliższym roku szkolnym e-podręczniki będą używane w szkołach podstawowych i średnich obok tradycyjnych.
 

45-minutowa lekcja, przerwa, następnie kolejna lekcja, i tak do popołudnia. Biologia, język obcy, matematyka, historia… Oto jak praktykujemy naukę w liceum. Ale czy tak jest wszędzie? Wcale tak być nie musi! Prezentujemy dziś historię, zasady i doświadczenia australijskiej szkoły o profilu matematyczno-przyrodniczym: Australian Science and Mathematics School.fot. Australian Science and Mathematics School

E-learningKrajobraz treści e-learningowych znajduje się w procesie interesujących zmian. Rozwój nośników cyfrowych oferuje nowe możliwości zarówno dostawcom treści e-learningowych, jak i studentom. Stałe poszerzanie pasm telekomunikacyjnych umożliwia nieprzewidziane do tej pory sposoby wykorzystania materiałów multimedialnych w treściach e-learningowych.

Jednym z najlepszych sposobów wprowadzania innowacji w szkolnictwie jest poznawanie dobrych praktyk szkolnych oraz uczenie się od innych, aby następnie przenosić najlepsze rozwiązania do praktyki szkolnej. Rozpoczynamy dziś cykl na temat innowacyjnych szkół, próbując przekazać ich doświadczenia i pokazać, w jaki sposób można uczyć i skutecznie i nowocześnie.fot. Bishop Carroll High School

E-learningOd ponad dziesięciu lat w wielu krajach zachodnich tradycyjną edukację wspiera zaawansowane wykorzystanie technologii informatycznych w nauczaniu i uczeniu się. Aby sprostać wymaganiom współczesnego rynku pracy, postanowiłem stworzyć również w mojej szkole podstawowej platformę e-learningową moodle.
 

innowacje w edukacjiPo co młodemu człowiekowi znajomość komputera i technologii cyfrowych? Czy wystarczy, że po ukończeniu szkoły średniej będzie potrafił na komputerze pisać, liczyć, rysować, tworzyć prezentację i komunikować się w sieci? Chyba nie. Przecież ci „cyfrowi tubylcy“ mogą znacznie więcej. Grają w gry? Dlaczego w szkole nie uczą się, jak stworzyć własną grę?
 

ict w edukacjiSamorządy regionalne są coraz bardziej świadome potrzeb uczniów i szkół w zakresie nowoczesnej edukacji i starają się podejmować szeroko zakrojone działania na rzecz modernizacji placówek oświatowych. W roku szkolnym 2010/2011 do każdej klasy pierwszej, drugiej i trzeciej szkoły podstawowej w województwie kujawsko-pomorskim trafią nowoczesne tablice interaktywne.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie