innowacje w edukacjiMłodzież z generacji "i" - urodzeni po 1990 roku użytkownicy tych cudownych urządzeń, w nazwie których dominuje "i" - iPodów, iPhoneów, Wii - wymaga innego podejścia w nauczaniu. Nazwijmy je: iNauczaniem, które to pojęcie kryje wiele znaczeń. Innowacyjne? Inne? Może spersonalizowane, zindywidualizowane, odnosząc się do tego "i" z języka angielskiego?
 

e-learningCoraz częściej przechodzimy do cyberprzestrzeni. Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) stały się częścią naszego życia i przenikają wiele aspektów naszej działalności, takich jak środowiska pracy, codzienne komunikacje i relacje, załatwianie spraw administracyjnych. Stały się głównym priorytetem i siłą napędową polityki, gospodarki oraz edukacji.
 

innowacje w edukacjiCzy szkoły wyższe mogą szybciej rozwijać się dzięki mobilnym technologiom? Co mogą dzięki nim zyskać studenci i kadra akademicka? Czy potrzeba wielkich inwestycji, aby poprawić zarządzanie informacją i wiedzą w uczelni? Jak pokazuje przykład z University of Washington w Seattle, czasem wystarczy niewielka innowacja, a skok jakościowy już jest olbrzymi.
 

ict w edukacjiNa czas Świąt Wielkanocy sięgniemy po nieco lżejsze tematy. Bob Harrison, konsultant Brytyjskiej Agencji ds. Nowych Technologii Edukacyjnych, opracował test dla pedagogów, sprawdzający, w jakim stopniu korzystają oni z technologii informacyjno-komunikacyjnych, do których są przyzwyczajeni i których używają ich uczniowie.
 

innowacje w edukacjiJuż we wrześniu w Słupsku rozpocznie działalność pierwsza w Polsce i jedna z nielicznych na świecie szkół promująca innowacyjny, oparty na nowych technologiach model kształcenia. Tworzona jest ona przez doświadczonych pedagogów, którzy skutecznie wykorzystują narzędzia cyfrowe i elektroniczne w nauczaniu, przyczyniając się do podnoszenia jakości edukacji w szkole.
 

e-learningCoraz więcej uczelni wyższych w Stanach Zjednoczonych myśli nad szerszym wykorzystaniem metody mieszanej w programie nauczania. Doświadczenia płynące z wielu uniwersytetów są pozytywne. Z badań jakościowych wynika, że zastosowanie dwóch różnych metod nauczania w trakcie kursu – tradycyjnej i edukacji online – działa mobilizująco na studentów.
 

ict w edukacjiTechnologie informacyjno-komunikacyjne, które towarzyszą nam na co dzień, ciągle w zbyt małym stopniu są wykorzystywane jako narzędzia wspierające nauczanie. Ich potencjał edukacyjny jest ogromny, ale często edukatorzy i uczniowie nie potrafią go skutecznie wykorzystać. Czy problemem jest brak wiedzy, czy niska świadomość korzyści z użycia ICT w edukacji?
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie