E-learningDotychczas zastosowanie metody e-learningu w edukacji na poziomie podstawowym i średnim koncentrowało się raczej wokół fragmentów  programu na niektórych przedmiotach. Ale to może się zmienić, ponieważ na świecie mamy do czynienia z coraz odważniejszymi projektami. Nad szerokim, trzyletnim pilotażem pracują właśnie władze oświatowe Hong-Kongu.
 

ict w edukacjiDla młodzieży codziennie korzystającej z różnych mediów, obraz odgrywa szczególną rolę w zapamiętywaniu informacji, wydarzeń, czy też nowych pojęć. Łatwiej będzie przypomnieć sobie np. nazwę owocu w obcym języku, kiedy go zobaczymy, powąchamy, a nawet spróbujemy. Umożliwienie odbioru jednej informacji przez różne zmysły zwiększa szanse na jej zapamiętanie.
 

innowacje w edukacjiZmiana sposobu kształcenia uczniów i studentów jest jednym z warunków rozwoju kreatywności i innowacyjności społeczeństwa - uznali uczestnicy debaty "Strategia rozwoju polskiej nauki", która odbyła się 23 listopada podczas konferencji "Przez edukację - do innowacji. Od przedszkola do innowatora" zorganizowanej przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska.
 

E-learningE-learning jest skuteczną metodą nauczania, skutecznie uzupełniającą i poszerzającą edukację szkolną. Młodzi ludzie chętnie korzystają z edukacyjnych zasobów internetu, zdobywając praktyczną wiedzę, której nie zdobyli w szkole. Teraz uczniowie i nauczyciele szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych mają możliwość projektowania własnych kursów.
 

jakość edukacjiProgram nauczania matematyki oparty jest na arytmetyce i algebrze. Wszystko prowadzi do jednego zagadnienia: analizy matematycznej. Tymczasem na tym miejscu powinna znaleźć się statystyka. Dziś potrzebujemy przejść z matematyki klasycznej, "analogowej" do nowoczesnej, „cyfrowej“ - przekonuje Profesor Arthur Benjamin, w wystąpieniu z serii TEDTalks.

innowacje w edukacjiTelefon komórkowy zaliczony został przez pedagogów i dyrekcję szkół do głównych wrogów szkolnej edukacji. Czy słusznie? Można dostrzegać negatywne strony jego obecności na zajęciach, ale wówczas nigdy nie dostrzeżemy w nim narzędzia, za pomocą którego można uczyć. Na szczęście są na świecie nauczyciele, którzy używają telefonów w klasie, aby mimo wszystko... uczyć.
 

ict w edukacjiPrawdopodobnie wielu nauczycieli zmaga się z tym problemem: mówią do uczniów i spostrzegają, że ci nic nie rozumieją. Czy nauczyciele mówią jakimś innym językiem, czy też uczniowie w ogóle nie starają się zrozumieć przekazu? Może rozwiązanie problemu leży w zmianie sposobu komunikowania się, nie tylko podczas lekcji, ale i poza szkołą? Co nauczyciel może zmienić?
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie