W ostatni sobotni wieczór Starego Roku tematyka technologii w edukacji pojawiła się na antenie radia TOK FM. Jan Stradowski, szef działu nauki Magazynu Focus zaprasza do studia TOK FM specjalistów od nauki, technologii i nowych trendów, by dyskutować z nimi o tym, jak wygląda dziś nowa wersja Homo sapiens i dokąd zmierzają zmiany cywilizacyjne. Zachęcamy do posłuchania blisko godzinnej rozmowy na temat technologii w polskiej szkole.
Druga młodość Scholarisa
Zbliża się koniec roku, bardzo bogatego w wydarzenia edukacyjne, czyli powoli można zacząć podsumowywać, co ważnego wydarzyło się w polskiej edukacji. Z naszego redakcyjnego punktu widzenia pewnym zaskoczeniem (pozytywnym) była nowa odsłona Scholaris.pl, która (po latach błędów i wypaczeń) zaczęła wreszcie przypominać nowoczesny serwis edukacyjny. O tym, dokąd zmierza Scholaris.pl rozmawiamy z koordynatorem tego projektu w Ośrodku Rozwoju Edukacji, Krzysztofem Nierojewskim.
Rozum musi być wspierany przez technologię
Ludzki rozum to najlepsza i najmocniejsza technologia na tym świecie. Jeszcze, bo może okazać się, że już niedługo tak będzie, jeśli nie będziemy potrafili wspierać świadomie naszego rozumu dostępnymi technologiami. Jest to szczególnie istotne w nauczaniu. Szkoła musi włączać technologię do nauki, ponieważ posługują się nimi uczniowie.
Wiele radości z interaktywnej nauki
To dobra wiadomość dla nauczycieli, rodziców i uczniów. W sieci pojawiła się nowa platforma edukacyjna Didakta.pl zawierająca bogate zasoby multimedialne dla szkół podstawowych i gimnazjów. Z całą pewnością warto przyjrzeć się bliżej temu serwisowi. O tym, jak dzięki Didakta.pl można zdobywać wiedzę z różnych przedmiotów szkolnych oraz jak ułatwia ona pracę nauczycielom redakcja Edunews.pl rozmawiała z Davidem Formankiem, prezesem firmy SILCOM Multimedia, która od kilku lat rozwija zasoby nowoczesnej, interaktywnej edukacji dla polskich nauczycieli i uczniów.
Zmieńmy sposoby kształcenia nauczycieli
Temat kształcenia nauczycieli dla uczniów XXI wieku jest w ocenie wielu ekspertów jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej szkoły. W rozmowie z profesorem Stanisławem Dylakiem z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu zastanawiamy się, w jaki sposób można przygotowywać dla szkół młodych nauczycieli lepiej rozumiejących na czym polega nauczanie.
Fińska lekcja edukacji
Szukając poza Polską wzorców do naśladowania w edukacji, coraz częściej spoglądamy na północ Europy. W Finlandii selekcja kandydatów do programów kształcenia pedagogicznego jest naprawdę ostra. Tylko ok. 10 proc. chętnych zostaje przyjętych – mówi prof. Markku Hannula w rozmowie z Janem Gmurczykiem.
Treści, Infrastruktura, Kompetencje. Po prostu TIK
Podczas konferencji i3 (15-19.04.2013) w Poznaniu koordynator projektu E-podręczniki do kształcenia ogólnego Krzysztof Wojewodzic w Ośrodku Rozwoju Edukacji, opowiedział o tym, jak ma wyglądać cyfrowa szkoła w Polsce i dlaczego nie oznacza to wcale, że tradycyjne, papierowe podręczniki znikną ze szkolnych ławek.
Ostatnie komentarze