Gamifikacja to wprowadzenie mechanizmów znanych z gier do obszarów nie będącymi grami, na przykład edukacji. Mechanizmami, które zachęcają nas do grania a później motywują do pozostania w grze mogą być punkty, odznaki, cele, wyzwania, postęp czy rankingi. Na wszystkich tych elementach opierają się Tropy Zbrodni.
Przechodząc do meritum. Walory filmu krótkometrażowego w edukacji
Wiele wskazuje na to, iż kilkunastominutowe filmy mogą być rozwiązaniem problemu z brakiem edukacji filmowej w podstawie programowej szkół. Te dopracowane do perfekcji wypowiedzi filmowe mają częstokroć większą siłę oddziaływania niż pełnometrażowe dzieła. Pełne emocji i zwięzłe w formie angażują i wprowadzają do tematu, zostawiając przy tym miejsce na dodatkowe działania edukacyjne w klasie.
Ruszył dwudniowy hackaton dla dziewcząt
„Czy technologia ma płeć? Zdecydowanie nie, ale na pewno jest rodzaju żeńskiego” – to motto 2-dniowego hackatonu, który rozpoczął się nad Wisłą. W skierowanym do dziewcząt wydarzeniu uczestniczy ponad 70 młodych fanek programowania i technologii. W Centralnym Domu Technologii w Warszawie trwa "Alice Envisions the Future, Girls in AI" – międzynarodowy cykl warsztatów na temat technologii sztucznej inteligencji oraz tego, jak wpłynie ona na naszą przyszłość. Podczas hackatonu dziewczęta będą w parze ze sztuczną inteligencją szukały rozwiązań i pomysłów na wykorzystanie AI w kreowaniu lepszego świata i trosce o środowisko.
Sławne polskie kobiety - ćwiczenia i karty pracy
Zbliża się Międzynarodowy Dzień Kobiet. Warto ten dzień uczcić również edukacyjnie i przypomnieć uczniom o znanych, polskich kobietach, które na trwałe zapisały się w historii Polski i świata.
Dzieci epoki cyfrowej – wyzwanie dla rodziców i nauczycieli
Internet i media społecznościowe, to świat w zasięgu ręki. Współczesne dzieci nie wyobrażają sobie życia bez smartfonów i komputerów. Lwia część informacji o rzeczywistości płynie do nich w zawrotnym tempie za pośrednictwem nowych technologii. Naukowcy określają tę grupę jako iGeneration. To cyfrowe pokolenie, które postrzega życie inaczej niż ich nauczyciele i rodzice. Jak dotrzeć do współczesnych uczniów, jakie wypracować modele edukacji i jak uchronić ich przed pułapkami, które czekają na nich w sieci? Zastanawiali się nad tym naukowcy podczas konferencji z cyklu „Szkoła podstawowa na czasie”, zorganizowanej przez wydawnictwo Nowa Era.
Lepszej okazji nie będzie, by zrozumieć!
Drodzy Rodzice! W ostatnich dniach zwróciliście się do mnie kilkakrotnie, jako dyrektora szkoły, z prośbą o podjęcie działań mających na celu ochronę uczniów przed koronawirusem. Chciałbym skorzystać z okazji, jaką stwarza zagrożenie epidemią, któremu słusznie towarzyszy Wasza ogromna obawa o bezpieczeństwo dzieci. Zamierzam wyjaśnić, dlaczego możliwość skutecznego działania szkoły w kwestach niezwiązanych z dydaktyką (to osobny temat-rzeka) jest, delikatnie mówiąc, ograniczona. Liczę, że w obliczu zagrożenia poświęcicie moim słowom więcej uwagi, niż zazwyczaj.
Kilka słów o storytellingu
Storytelling to termin będący synonimem opowiadania żywych historii, gawędziarstwa, snucia ciekawych opowieści. Można powiedzieć, że pod tym względem rzeczywistość, którą przedstawia, towarzyszy ludzkości od zarania dziejów. To dzięki niemu zawiązywały się więzi w grupie, trwała wymiana informacji, wreszcie człowiek sam siebie zaczynał rozumieć.