Głosy „przerażonych” – zewsząd. Ze wszystkich stron nadciągają jak zapowiedź chmury burzowej – ostrzeżenia, że współczesna młodzież jest niezaradna, nie potrafi zastosować w praktyce wiedzy, ich kreatywność leży plackiem, a dorośli mogą tylko załamywać ręce myśląc nad przyszłością świata, który dźwigać będą na swych umęczonych barkach za siebie i za swe potomstwo.
Hamulec dla cyfrowej szkoły
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, postanowiło wymiernie przyczynić się do zahamowania procesów cyfryzacyjnych w polskich szkołach poprzez ustalenie na zbyt niskim poziomie minimalnych wymagań dla łącza internetowego. Na stronie internetowej MAiC pojawił się projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie wymaganej przepływności łącza dla usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu jednostek uprawnionych (czyli m. in. szkół publicznych, zakładów kształcenia nauczycieli, publicznych bibliotek itd.).
Moja piękna szkoła
Jak tworzyć przestrzeń do nauki, w której wszyscy będą cię czuć dobrze? Jak sprawić, żeby do szkoły i uczniowie i nauczyciele przychodzili z przyjemnością, gdyż radość będzie im sprawiać już samo przebywanie w szkole? Czy koniecznie potrzebujemy wielkich nakładów, aby coś zmienić, poprawić, sprawić, że w szkole będziemy po prostu czuć się dobrze? Chyba powinniśmy zacząć szerzej patrzeć na przestrzeń, w której się uczymy. Korzystajmy z dobrych wzorców.
Pilski model uczenia przedsiębiorczości
Potrzeba edukacyjnych innowacji jest dziś spora. Mówiąc o nich, trzeba mieć na myśli osiąganie lepszych efektów uczenia się. Takie były założenia innowacyjnego modelu edukacyjnego realizowanego w ramach projektu „Pl: Przedsiębiorczość drogą do nauki kreatywności i pracy zespołowej”. Jego celem jest m.in. pobudzanie twórczego myślenia i praca zespołowa dzieci i młodzieży.
EleMENtarz część pierwsza
Obyło się bez wstrząsu. Ministerstwo Edukacji Narodowej pokazało wczoraj pierwszą część podręcznika dla klasy I szkoły podstawowej, który w założeniu będzie darmowym i obowiązującym wszystkich uczniów elementarzem. Czy spodoba się najmłodszym? Wydaje się, że tak.
Czy humanista ma szansę na rynku pracy?
Pasja, determinacja, wizja dokąd chce się zmierzać, udział w wolontariatach, praktyki, staże, znajomość języków obcych i umiejętność pracy w zespole – to głównie dzięki tym umiejętnościom i kompetencjom absolwenci nauk humanistycznych i społecznych odnoszą zawodowe sukcesy. Zgodnie podkreślali to eksperci podczas debaty „Szanse humanistów na rynku pracy”, która odbyła się w ramach akcji „Humaniści kontratakują”.
Emocje zamiast trocin, czyli zachęcamy mózg do uczenia się
W Płocku odbyła się konferencja pt. Włącz myślenie. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, w której wzięło udział ponad 170 nauczycieli, dyrektorów placówek, psychologów i pedagogów z całego Mazowsza. Chcieli oni dowiedzieć się, jak zmieniać edukację w szkole, aby uczeń przestał „wkuwać” regułki, a zaczął efektywnie przyswajać informacje.