Według badania Biblioteki Narodowej 61% Polaków, w ubiegłym roku nie przeczytało żadnej książki. Z drugiej strony rośnie popularność e-czytania. Jak donosi Eniro Polska, tylko w październiku bieżącego roku wyszukiwarka lokalna panoramafirm.pl, zanotowała 500%-owy wzrost zapytań o hasło „audiobook”. Czy to dowód na to, że polskie społeczeństwo staje się bardziej cyfrowe?
W poszukiwaniu zrównoważonego stylu życia
Grupa Zagranica zaprasza do podejmowania działań i włączania się w wydarzenia organizowane w ramach Tygodnia Edukacji Globalnej. W tym roku akcja odbywa się w dniach 16-24 listopada. Jest to już 15. edycja europejskiego TEG, której hasło brzmi: „Wybierz zrównoważony styl życia!”.
Światowy Dzień Oszczędzania 2013
Dziś mamy szczególny dzień dla każdego, komu zależy na poprawie swojej sytuacji finansowej – powinien być to czas refleksji, podliczenia swoich wydatków, dokonania analiz i podjęcia postanowień. Jak wynika z opublikowanych badań Postawy Polaków wobec oszczędzania, za mało uwagi poświęcamy naszym finansom. Możemy się więc kiedyś przeliczyć, a coraz więcej otrzymujemy sygnałów, że na wysoką emeryturę od państwa w przyszłości nie możemy raczej liczyć. To może nauczyciele powinni zacząć pierwsi pokazywać, że warto oszczędzać?
Nie myślimy o przyszłości, wydajemy
Planowanie przyszłości nie jest naszą mocną stroną, wynika z VI edycji raportu „Postawy Polaków wobec oszczędzania” Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. W dalszym ciągu nie myślimy perspektywicznie, temat emerytur wciąż pozostaje dla nas abstrakcją. Niewiele osób odkłada pieniądze na zabezpieczenie swojej finansowej przyszłości, mniej niż połowa z nas oszczędza. Problemem jest dla nas także regularne odkładanie – robi to tylko co dziesiąty Polak. Boimy się inwestować, a troskę o finanse utożsamiamy z drobiazgową kontrolą wydatków.
Ogrodnik w fabryce wiedzy
W szkołach powinniśmy pielęgnować w dzieciach wyobraźnię, innowacyjność i kreatywność. I wychowywać je w poczuciu, że nic nie ogranicza ich możliwości.
Środowiska uczenia się i partnering a rozwój szkoły
Płynna nowoczesność, postindustrializm, epoka cyfrowa, czas ciągłych zmian – to zaledwie kilka z wielu określeń, jakie odnoszą się do momentu w dziejach, w którym żyjemy. Truizmem może wydawać się stwierdzenie, że system edukacji powinien nadążać a często nawet nieco wyprzedzać to, co dzieje się w świecie, w świetle uwarunkowań społeczno- ekonomicznych.
Nauczamy do przeszłości...
Sam nie mogę w to uwierzyć. A jednak. Pracując jako nauczyciel zadawałem to standardowe pytanie we wszystkich grupach, z którymi się stykam: Z czym kojarzy ci się... Jednakowo odpowiadali: uczniowie III kl. gimnazjum, nauczyciele klas I-III, nauczyciele informatyki na zjazdach, moi koledzy i koleżanki, a nawet żona. Ba! Sam sobie również tak samo odpowiadałem – wcale statystycznie nie odstaję…