W dniach 10-11 czerwca 2013 r. w Warszawie odbędzie się 4. edycja Festiwalu Filmoteki Szkolnej – wydarzenia, podczas którego młodzież z całej Polski może wymienić się doświadczeniami nabytymi podczas realizacji projektów filmowych. To również niepowtarzalna okazja do spotkania z aktorami, reżyserami i krytykami filmowymi.
Gry edukacyjne w nauczaniu przedmiotów zawodowych
Gry angażują. Wie to każdy, kto spędził noc przy komputerze próbując kolejny raz bez powodzenia uratować życie Lary Croft. Gramy bo lubimy... Dla odmiany wiele z naszych codziennych zadań opiera się na tym, że robimy coś, czego nie lubimy, bo musimy. W tej kwestii nic nas nie różni od naszych uczniów... Jednak w tym przypadku można połączyć przyjemne z pożytecznym i mechanizmy z gier zaadoptować na potrzeby pracy dydaktycznej z naszymi uczniami. Możemy to sfinansować z własnego budżetu(!), z grantów pozyskanych z funduszy UE lub... zrobić to całkiem za darmo.
Gry zamiast słupków, czy to nie wspaniałe?
Gry komputerowe podczas zajęć? Jak najbardziej, warto wykorzystać. Na swojej stronie http://klasoteka.pl/ umieszczam liczne odnośniki do gier matematycznych. Wiele z nich wydaje się bardzo atrakcyjnych, jednak w ocenie dzieci Sumdog nie ma konkurencji.
Głos w klasie
W klasie intensywnie pracuję głosem. Staram się mówić mało: góra pięć minut podczas jednej lekcji. Podczas lekcji mówić powinni przede wszystkim uczniowie. Kiedy jednak już mówię, to wykorzystuję doświadczenia z kółka recytatorskiego, teatru uczniowskiego i studenckiego, oraz ze studiów podyplomowych.
Uczniowie prowadzą lekcje metodą LDL
Doświadczenia z gliwickiego Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich wskazują, że na zajęciach językowych warto jest jak najmocniej zaangażować uczniów w proces uczenia. Jak to zrobić? Najlepiej to im powierzyć prowadzenie zajęć z innymi uczniami. Wystarczy odrobina przygotowania i życzliwy nadzór ze strony nauczyciela.
Cyfrowa Szkoła a zainteresowania i potrzeby uczniów, nauczycieli i społeczeństwa
Cyfrowa Szkoła, według Załącznika do Uchwały Rady Ministrów, to rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych i obejmuje cztery e-obszary (w takiej kolejności): e-nauczyciel, e-zasoby edukacyjne (w tym e-podręcznik), e-szkoła, e-uczeń.
Nie mamy wizji cyfrowej szkoły
Cyfrowa szkoła to przede wszystkim nazwa projektu rządowego. W znaczeniu szerszym to synonim e-szkoły, szkoły 2.0. Nie ma jednak jednoznacznej, obowiązującej definicji, czym cyfrowa szkoła miałaby być. Ciągle nie wiemy na poziomie wizji, dlaczego potrzebujemy cyfrowej szkoły. Niemniej jednak, cyfrowa szkoła to głębokie przeświadczenie, że cyfryzacja edukacji jest kluczem do sukcesu. Brakuje jednak definicji sukcesu oraz definicji cyfryzacji edukacji. Brak systemowej wizji, w jaką można by wpisać cyfrową szkołę.
Ostatnie komentarze