Uczymy się dwa razy szybciej, jeśli pracuje z nami najlepszy nauczyciel
- przekonywał prof. Dylan Wiliam na konferencji "Ocenianie
wewnątrzszkolne jako strategia podnoszenia efektywności pracy szkoły",
zorganizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. W Bibliotece
Narodowej w Warszawie 29.01 spotkali się praktycy oceniania
kształtującego z polskich i angielskich szkół.
Ocenianie pomagające się uczyć (1)
Uczymy się dwa razy szybciej, jeśli pracuje z nami najlepszy nauczyciel
- przekonywał prof. Dylan Wiliam na konferencji "Ocenianie
wewnątrzszkolne jako strategia podnoszenia efektywności pracy szkoły",
zorganizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. W Bibliotece
Narodowej w Warszawie 29.01 spotkali się praktycy oceniania
kształtującego z polskich i angielskich szkół.

Tematy uzależnień są ważne i często podejmowane, także w szkołach. Warto jednak mieć świadomość, że uzależnienia są powszechne i dotyczą w większym stopniu dorosłych niż młodzieży. A w przypadku nauczycieli, czy trudności w dokonaniu zmiany, np. stylu pracy nauczycielskiej, nie są czasem typowym uzależnieniem, podobnym do tego od zakupów, porannej kawy czy gier?
Kilka dni temu prezentowaliśmy wypowiedź Waldemara
Kucharskiego, prezesa YDP, na temat takiego
Ukazał się przewodnik po otwartej nauce - poświęcony zmianom, które w
ostatniej dekadzie nastąpiły w systemie komunikacji naukowej na
świecie. Ich cechą wspólną jest rosnąca otwartość - inaczej dostępność - treści naukowych. Coraz częściej i dobitniej głoszone hasło "otwartej
nauki" zakłada przyjęcie zasady otwartości na wszystkich etapach pracy
i komunikacji naukowej.




