Nowa generacja „cyfrowych“ uczniów z ich potrzebami edukacyjnymi powinna przyczynić się do redefinicji nauczania. Rosnące znaczenie technologii w życiu młodych ludzi powinno być jasnym sygnałem dla kierujących szkołami i osób odpowiedzialnych za IT, że wykorzystanie nowych technologii w szkole powinno wychodzić daleko poza ściany pracowni informatycznej.
Różne historie utalentowanych dzieci w szkole
Geniuszy w społeczeństwie jest około 0,8%, osób wybitnie utalentowanych
2–3%, wybitnie zdolnych około 12%. Zatem geniuszy i osób
obdarzonych talentami wysokiej jakości jest razem około 15%. W skali
klasy szkolnej może to być 5 uczniów, którzy posiadają talenty wysokiej
jakości, możemy mieć także przyjemność pracy z geniuszem.
Europejska innowacyjność nauczyciela
Innowacyjność w edukacji jest teraz modna i potrzebna. Niektórzy uważają, że jest
podstawowym składnikiem systemu wartości nowoczesnego człowieka i
nauczyciela. Jest elementem nowoczesności edukacji i ludzkiego życia w
ogóle. Z wielu względów warto ją stale wspierać i promować wśród nauczycieli szkół wszystkich typów.
Polecamy (3)
Co ciekawego wydarzyło się w świecie edukacji? O czym warto przeczytać,
nad czym warto się zastanowić? Liczba materiałów, które publikujemy w
Edunews.pl szybko przyrasta, dlatego też, aby nie przeoczyć ważnych
tematów, będziemy raz na kwartał wybierać i polecać wybrane artykuły.
Polecamy najciekawsze naszym zdaniem opracowania w pierwszym kwartale
2009 r.
Uczeń to nie toster, czyli jak uczyć dzieci w dzisiejszych czasach?
Człowiek ma nieco więcej programów obsługi niż toster… tak Szymon
Majewski spointował kiedyś własną edukację lub – dokładniej mówiąc –
swoje pobyty w szkołach. Mniej więcej w czasie, kiedy pan Majewski
usiłował zdać maturę, Roger Spear otrzymał „pół” nagrody Nobla za
opisanie różnych funkcji prawej i lewej półkuli mózgu.
Dobre wzory ze świata
Nasza nowa polska rzeczywistość ma już prawie dwadzieścia lat. I dużo
to i mało. Dopiero od pewnego czasu możemy porównywać to, co dzieje się
na różnych polach u nas w stosunku do tego, co jest w innych krajach. W
kilku dziedzinach życia społecznego Polska ma się zupełnie dobrze i nie
musi się wstydzić. Tak jest moim zdaniem z edukacją.
Uczmy remiksować. Od teorii rusztowań do praktyki remiksu
Wśród pożądanych kompetencji ucznia wymienia się dziś umiejętność selekcji i oceny informacji z różnych źródeł, rozpoznawania dobrych wzorów, remiksowania i kreowania treści, komunikowania się i publikowania, współpracy, korzystania z technologii społeczeństwa informacyjnego, zarządzania informacją zewnętrzną i osobistą, czy autoewaluacji.