Czasy się zmieniają. Obecnie w większości przypadków to uczniowie, a nie ich nauczyciele, są bardziej zaawansowani w wykorzystaniu nowych technologii i narzędzi komunikacyjnych w edukacji. Posługują się swobodnie telefonami, aparatami cyfrowymi, dyktafonami, czy kamerami i tworzą często innowacyjne rozwiązania edukacyjne. Dla przykładu reguły matematyki może z powodzeniem wyjaśnić jeden uczeń drugiemu nagrywając materiał filmowy i zamieszczając go w YouTube.
Rodzice ufają nowym technologiom w edukacji
Większość rodziców wierzy, że nowe technologie w brytyjskich szkołach pomagają ich dzieciom lepiej i efektywniej uczyć się. Jednak jak wynika z badania szkół rządowej Brytyjskiej Agencji ds. Komunikacji i Technologii w Edukacji (BECTA), tylko co piąta z nich wykorzystuje w pełni potencjał posiadanej infrastruktury technologicznej.
Rozwój edukacyjnych gier wideo a nauczanie akademickie
Gry edukacyjne video są coraz cześciej wykorzystywane w programie nauczania na uczelniach wyższych. Zdaniem analityków z THE Journal, czasopisma internetowego poświęconego nowym technologiom w edukacji, gry edukacyjne mogą wkrótce w poważnym stopniu zmienić charakter i metodologię nauczania akademickiego.
Potrzeby informacyjne badaczy i studentów przyszłości
Raport zaprezentowany wspólnie przez Bibliotekę Brytyjską i Joint Information Systems Committee (JISC) ujawnia, że chociaż młodzi ludzie posiadają wiele umiejętności w zakresie posługiwania się komputerem, nie dysponują wystarczającymi umiejętnościami analitycznymi, które umożliwiałyby im krytyczną ocenę informacji znalezionej w sieci.
Czy gry uczą agresywnych zachowań?
Chociaż gry komputerowe mogą być efektywnymi "nauczycielami", uczniowie spędzający czas na grach komputerowych przesyconych przemocą, zaczynają przyswajać agresywne zachowania już po sześciu miesiącach systematycznego grania – wynika z badań prowadzonych na amerykańskim Uniwersytecie Stanowym Iowa.
INNOV8 rozwinie umiejętności biznesowe
Coraz więcej uczelni wyższych wprowadza gry edukacyjne, jako ważne narzędzia uzupełniające programy studiów. Pomocne są zwłaszcza symulacje do sprawdzania „na sucho” zachowań studentów w środowisku zbliżonym do warunków rzeczywistych. Taką propozycją jest też przygotowana przez IBM gra INNOV8, która rozwija umiejętności biznesowe.
Dokąd zmierza Internet?
Żyjemy w epoce web 2.0. Cechami charakterystycznymi tego stadium rozwoju sieci są wyszukiwanie, sieciowe społeczności, media online, tworzenie kontentu, RSS, aplikacje sieciowe mashup i wiele innych. Ale czego możemy spodziewać się po sieci za 10 lat i później? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Richard MacManus w swoim blogu.