Jedną z najważniejszych form przeciwdziałania problemowi otyłości społeczeństw zachodnich może być edukacja społeczna. Dowodzi tego Ruckus Nation – konkurs ogłoszony w zeszłym roku przez amerykańską organizację HopeLab, którego celem było wypromowanie atrakcyjnych dla młodego pokolenia form aktywności, promujących zdrowy tryb życia.
Konkurs Ruckus Nation okazał się wielkim sukcesem marketingowym HopeLab, ale i edukacyjnym. Zgłoszono 429 propozycji na walkę z otyłością młodzieży z 37 krajów świata i 41 stanów USA. Do zgłaszania innowacyjnych pomysłów zapraszano osoby w każdym wieku.
Organizatorzy rozdali nagrody na kwotę ponad 300 tysięcy dolarów. Główna nagroda – 50 tys. USD powędrowała do Stacy Cho, 30-letniej nauczycielki szkoły średniej z Seattle w stanie Washington. Zaproponowała ona interaktywną grę „Dacing Craze”, w której wirtualny awatar utworzony przez gracza porusza się razem z nim na ekranie dzięki czujnikom sensorycznym znajdującym się na ubraniu. Gra pozwala wybrać ulubioną muzykę, zachować własny układ taneczny, a także odtwarzać wirtualny taniec online. Umożliwia również tworzenie i nagrywanie tańca całych grup młodzieży. Jednak najlepsza zabawa zaczyna się, gdy tancerze starają się odtworzyć układ taneczny swoich kolegów i koleżanek naśladując tańczącego awatara. Każdy może też wgrać swoje popisy na stronę internetową i tam konkurować z innymi o miano najbardziej zwariowanego tańca.
„Każdego dnia budzę się myśląc o tym, jak zmotywować moich uczniów do działania” – powiedziała główna laureatka konkursu. „Przeglądałam wiele gier, w które grają dzieci i zauważyłam, że brakuje gier, które promowałyby aktywność fizyczną. Moim pomysłem było połączenie ruchu i muzyki, tak aby dać dzieciom radość poruszania się. Ponieważ młodzież jest zafascynowana takimi grami jak Dance Dance Revolution czy Guitar Hero, pomyślałam: dlaczego gra nie miałaby odpowiadać na sekwencje ruchów gracza.”
„Ruckus Nation jest przykładem poszukiwania globalnych rozwiązań.”– powiedział Pat Christen, Prezydent i dyrektor zarządzający HopeLab. „Nowe pomysły są kluczem do rozwiązania problemów związanych z siedzącym trybem życia i otyłością młodzieży. Jesteśmy zachwyceni wynikami konkursu.”
Przegląd innych propozycji zgłoszonych w Ruckus Nation:
Dynamic Drums – interaktywna mata, która tworzy muzykę pod wpływem ruchu na niej;
Go! Watch – wristwatch z wbudowanym krokomierzem, który rejestruje każdy podskok, skip i skok oraz zachęca do ruchu oferując rozmaite nagrody za aktywność przez stroną internetową;
Txt It! – interaktywna mata w kształcie panelu telefonu komórkowego, która wymaga wybierania numeru nogami. Połączona z telefonem komórkowym umożliwia tworzenie wiadomości tekstowych dosłownie w ruchu;
Honeycomb – dynamiczna gra strategiczna, która wykorzystuje interaktywną matę, bezprzewodowy sensor mierzący tempo bicia serca i elementy puzzle, po których skaczą gracze w odpowiedniej sekwencji.
iBlob – (specjalne wyróżnienie) nowy pomysł na grę bez potrzeby wykorzystywania komputera, konsoli czy telewizora. iBlob to bezkształtny, dający się łatwo zgniatać objekt, który wykorzystuje interaktywne światła i muzykę aby skłonić do ruchu. Można nim grać na różne sposoby, w domu, na plaży, samodzielnie albo z rówieśnikami (opis nie wiele wyjaśnia, więc lepiej zobaczyć, jaka była intencja pomysłodawcy):
Ostatnie komentarze