Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

Nadchodzące wydarzenia

Czytaj więcej

Grid List

Edu-myśli-my

 
Uczenie się jest skarbem, który możemy zabrać ze sobą wszędzie.
[przysłowie chińskie]

Tablica ogłoszeniowa

  • TIK-owe plakaty edukacyjne do klas lekcyjnych dużego formatu (A2) do pobrania tutaj.
  • W kanale Futuredu/Edunews.pl we Flickr.com dostępnych jest ponad 1000 zdjęć na licencji CC-BY mających kontekst edukacyjny.
  • W sklepie internetowym Edustore.eu można skorzystać z kilkudziesięciu e-zasobów dydaktycznych (ebooki, scenariusze, gry, filmy itp.).

Jesteśmy na facebooku

fb

Cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Operatorzy VoIP tracą miliony

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ImageIle osób wie, że można sporo zaoszczędzić na kosztach połączeń telefonicznych wykorzystując Internet. Ciągle chyba jeszcze mała część naszego społeczeństwa. Operatorzy VoIP w Europie tracą miliony, gdyż nie prowadzą odpowiednich działań edukacyjnych adresowanych do konsumentów - posiadaczy telefonów stacjonarnych.

Z badań międzynarodowych prowadzonych przez firmę badawczą Savatar (2006) wynika, że dla prawie 64% europejskich małych i średnich firm (MSP) nie ma mają żadnego lub prawie żadnego znaczenia usługi VoIP. Około 79% respondentów stwierdziło, że VoIP to tylko „tanie rozmowy”. 8% z nich dodało, że zwykle są to rozmowy o słabej jakości połączenia. Tylko 1% respondentów zauważył, że zastosowanie VoIP może przyczynić się do rozwoju firmy.

W badaniu zapytano przedstawicieli 400 firm z Francji, Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii. Wyniki europejskiego sondażu są o wiele gorsze niż te uzyskane w 2004 r. podczas badania amerykańskich firm. Wyniki badań przyniosły niespodziewany rezultat. Okazało się, że operatorzy VoIP są w ogóle nie zainteresowani świadczeniem usług consultingowych, które przyczyniłyby się do przedstawienia firmom zalet nowej technologii.

 

W Europie, ze względu na wysokie koszty połączeń, usługi VoIP są idealnym rozwiązaniem dla większości MSP. Odpowiednie akcje edukacyjne pozwoliłyby uwidocznić właścicielom firm oszczędności w kosztach telekomunikacyjnych, jak również ukazałyby pełne możliwości, jakie niesie zastosowanie VoIP w rozwoju sieci sprzedaży. Wniosek jest prosty. Najlepszą strategią dla operatorów VoIP jest podjęcie działań edukacyjnych, które zdejmą z VoIP łatkę „tanich rozmów”. Dzisiaj większość właścicieli MSP nawet nie wie, gdzie mogą uzyskać odpowiednią informację na temat VoIP.